هنر و سیاست و اقتصاد در جنگ نرم ضد ایران؛ نمونه مطالعاتی: هالیوود(2016 – 1979)

محمد محسن؛ حوراء حومانی

دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، ، صفحه 1-35

https://doi.org/10.22054/nms.2020.12366

چکیده
  از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 و به ویژه بعد از فروپاشی اردوگاه اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری اسلامی ایران به دشمن اصلی ایالات متحده در منطقه­ی خاورمیانه تبدیل شد. از آنجا که سکانداران کاخ سفید به این باور رسیده­اند که دوره­ی تاثیر گذاری و ایجاد تغییرات مورد نظر از طریق إعمال پارامترهای سخت اقتصادی یا نظامی سنتی به سر آمده ...  بیشتر

سلاح یا تسکین: سایبراتنوگرافی خنده سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396

سعید ذکایی؛ محمد جواد ایمانی خوشخو

دوره 5، شماره 20 ، بهمن 1398، ، صفحه 1-36

https://doi.org/10.22054/nms.2020.39016.661

چکیده
  با توجه به این که شوخی سیاسی یکی از قالب‌های رایج ارتباطی در ایام حساس انتخابات ریاست ریاست جمهوری سال 1396 بود، این پژوهش به این سوال پرداخته است که چگونه در سیاسی‌ترین زمان ممکن از شوخی سیاسی بهره گرفته شده است. بدین منظور دو گروه تلگرامی با گرایشات مفرط اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی انتخاب شد و بیش از 7000 پیام از این دو گروه در بازه‌ی زمانی ...  بیشتر