مطالعه رابطه نگرش به رسانه های اجتماعی با سبک های هویتی نوجوانان

فاطمه نوری راد؛ هادی خانیکی

دوره 7، شماره 27 ، آبان 1400، ، صفحه 76-39

https://doi.org/10.22054/nms.2021.61500.1228

چکیده
  نوجوانان امروز به واسطه حضور دائمی در رسانه‌های اجتماعی در زیست جهانی زندگی می کنند که بیش از گذشته مرزهایش نامشخص است. رسانه ها و ابزارهای فناورانه ارتباطی مواجهه غیرمستقیم فرهنگ های دیگر را بیش از پیش مهیا کرده‎اند. و این موقعیت، نوجوان را در شرایطی قرار می دهد که ناچار است درگیر چالش‌هایی بر سر هویت و تعریف خود شود. هویت شکل گرفته ...  بیشتر

سازوکارهای مصرف رسانه‌ای نوجوانان در شهر تهران

سبحان یحیائی

دوره 5، شماره 19 ، آبان 1398، ، صفحه 291-328

https://doi.org/10.22054/nms.2020.43753.767

چکیده
  این مقاله به چگونگی و سازوکارهای مصرف رسانه‌ای در نوجوانان می‌پردازد. این مقاله بر مبنای پژوهشی اکتشافی و کیفی مبتنی بر روش‌شناسی داده بنیاد به‌پیش رفته است و نویسنده مدعی است با منطق استقراء و از خلال مصاحبه‌های ژرفانگر و مشاهدات، یک سامان نظری متشکل از قضایایی تئوریک به‌هم‌پیوسته را در مورد مصرف رسانه‌ای نوجوانان ارائه می‌دهد. ...  بیشتر

بررسی جامعه شناختی عوامل مرتبط با گرایش به شبکه‌های اجتماعی مجازی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان دختر شهر شهرکرد)

کبری کریمیان؛ مهربان پارسامهر؛ سید علیرضا افشانی

دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، ، صفحه 172-211

https://doi.org/10.22054/cs.2017.17353.131

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی جامعه‌شناختیِ عوامل مرتبط با گرایش نوجوانان دختر دبیرستان‌های شهرکرد به شبکه‌های اجتماعی مجازی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر شهرکرد که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند، تشکیل می‌دهد که بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 390 نفر برآورد شده است. داده‌ها با استفاده ...  بیشتر