نشانه‌شناسی فرهنگی-ارتباطی ایموجی‌ها در پیامرسانهای اجتماعی، مورد مطالعة فرهنگ خانواده، فرهنگ جنسی و فرهنگ زبان دست

محمدصادق نصراللهی؛ محمد جواد بادین فکر

دوره 5، شماره 17 ، خرداد 1398، ، صفحه 71-105

https://doi.org/10.22054/nms.2019.34639.552

چکیده
  فضای مجازی با محوریت و سکانداری پیامرسانهای اجتماعی، بخش غالب مصرف رسانهای مخاطبان را در عصر حاضر تسخیر کرده است. تحلیل اجمالی الگوی ارتباطی کاربران در پیامرسانهای اجتماعی نشاندهندة استفادة متعارف از ایموجی ها است؛ به طوری که کمتر گفتگوی مجازیای را میتوان یافت که تهی از ایموجی باشد. استفادة نادرست، مبهم و چندگانه از ایموجیها به ...  بیشتر

مطالعه استیکرهای وایبر و نشانه‌شناسی ایدئولوژی‌های آن

علیرضا دهقان؛ نجیبه محبی؛ محیا برکت

دوره 2، شماره 7 ، آبان 1395، ، صفحه 1-33

https://doi.org/10.22054/cs.2017.19024.163

چکیده
  ایموجی‌ها و استیکرها به‌عنوان بخشی از ارتباطات بصری در شبکه‌های پیام‌رسان فوری در میان کاربران این شبکه‌ها محبوبیت و کاربرد فراوانی پیداکرده است. به نظر می‌رسد ابراز احساسات از طریق ایموجی‌ها و تصاویر برای کاربران راحت‌تر از نوشتن کلمه یا متن است. تاکنون پژوهش چندانی در مورد رواج این پدیده و پیامدهای احتمالی آن در فارسی صورت ...  بیشتر