نقش رسانه های جدید در جهت دهی به مصرف موسیقی جوانان

حمید حیدرپناه؛ شاپور بهیان؛ فریدون وحیدا

دوره 7، شماره 28 ، دی 1400، ، صفحه 374-339

https://doi.org/10.22054/nms.2022.22014.224

چکیده
  در دنیای امروز که عصر رسانه و فضای مجازی است، موسیقی یکی از جذاب‌ترین و پرمصرف‌ترین هنرهاست. هدف از این پژوهش بررسی مصرف رسانه‌ای و موسیقایی جوانان شهر تهران است. روش این پژوهش پیمایشی با ابزار پرسشنامه است، جامعه آماری جوانان 15 تا 29 سال شهرتهران است که از بین آن­ها تعداد 400 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شده‌اند. یافته‌ها ...  بیشتر

نقش سواد رسانه ای والدین و هویت اجتماعی بر مصرف رسانه ای دانش آموزان

جعفر بهادری خسروشاهی؛ عیسی برقی

دوره 4، شماره 14 ، مرداد 1397، ، صفحه 290-316

https://doi.org/10.22054/nms.2018.20409.187

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی نقش سواد رسانه‌ای والدین و هویت اجتماعی بر مصرف رسانه‌ای دانش‌آموزان است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر نوجوانان رده سنی 18-11 سال مشغول به تحصیل در مدارس شهر ایلخچی (تبریز) در سال تحصیلی 96-1395 و والدین آن‌ها بودند که از این جامعه تعداد 123 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای ...  بیشتر

رابطه مصرف رسانه‌ای با تغییر سبک زندگی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)

حبیب اله فتحی؛ علی جعفری

دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1396، ، صفحه 221-255

https://doi.org/10.22054/cs.2017.11954.60

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه مصرف رسانه‌ای با تغییر سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به روش پیمایشی انجام‌ شده است. اصلی‌ترین نظریه‌هایی که قادر به تبیین تئوریک مسئله این تحقیق بود نظریه کاشت و نظریـه سبک زندگی بوردیـو است. از ترکیب دو نظریه پیر بوردیو و نظریه کاشت گربنر به رابطه بین سبک زنـدگی و مصـرف ...  بیشتر