شناسایی مؤلفه ها و شاخص های فرهنگ سیاسی کاربرانِ شبکه‌های اجتماعی در ایران

شیلا باباخانی؛ نسیم مجیدی؛ عباس اسدی

دوره 8، شماره 31 ، مهر 1401، ، صفحه 274-249

https://doi.org/10.22054/nms.2022.65211.1341

چکیده
  یکی از مهم‌ترین پیامدهای زیست مجازی ایرانیان، تغییرات محتمل در هنجارها و ایستارهای سیاسی جامعه یا همان فرهنگ سیاسی است. فرهنگ سیاسی در ایران به‌عنوان فضایی فرهنگی که نمایانگر چگونگی ارتباط مردم با نظام سیاسی است، به همان اندازه که از پدیده‌های متنوعی همچون انقلاب، ساختار نظام سیاسی، کارگزاران حکومتی و... تأثیر پذیرفته، محتمل است ...  بیشتر

روشی نوین برای محاسبه اعتماد در شبکه‌های اجتماعی موبایلی

فرشته آزادی پرند؛ فرزام متین فر؛ فاطمه مهدی خانلو

دوره 5، شماره 18 ، شهریور 1398، ، صفحه 31-62

https://doi.org/10.22054/nms.2019.33062.505

چکیده
  شبکه‌های اجتماعی موبایلی موجب تسهیل ارتباطات از طریق موبایل می‌شوند که کاربران این شبکه‌ها از موبایل به‌منظور دسترسی، اشتراک و توزیع اطلاعات استفاده می‌کنند. با افزایش روزافزون کاربران در شبکه‌های اجتماعی، حجم زیادی از اطلاعات به اشتراک گذاشته می‌شود که مشکلاتی ازجمله انتشار مطالب نادرست و شایعات دروغ را نیز به دنبال دارد. ...  بیشتر

عوامل مرتبط با میزان اعتماد مخاطبان به رسانه‌های نوین و سنتی (نگاهی به نوع رسانه، محتوای پیام و ویژگی‌های مخاطب)

شاهو صبار؛ داوان هیان

دوره 1، شماره 4 ، دی 1394، ، صفحه 205-247

https://doi.org/10.22054/cs.2016.5733

چکیده
  چکیده اعتماد به رسانه، مفهوم جدیدی نیست اما با ابداع و توسعه اینترنت و شکل‌های جدید رسانه، صرفاً به مفهومی مهم‌تر از پیش بدل شده است. تحقیق حاضر مطالعه‌ای است در راستای بررسی عواملی که ممکن است با میزان اعتماد به رسانه در ارتباط باشند. سه عاملِ: نوع رسانه، محتوای رسانه و ویژگی‌های مخاطب در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تحلیل ...  بیشتر