بازنمایی زن دوم در سینمای ایران

محمد تقی کرمی؛ زهرا محمد زاده

دوره 2، شماره 6 ، تیر 1395، ، صفحه 165-209

https://doi.org/10.22054/cs.2016.7170

چکیده
  مقاله حاضر به بررسی بازنمایی زن دوم در سینمای ایران در طی دو دهه 1370 و 1380 می‌پردازد. برای نیل به این هدف از روش کیفی نشانه‌شناسی استفاده و بر اساس الگوی سلبی و کاودری، رمزگان فنی و با به‌کارگیری رمزگان روایی بارت، ارجاعات و دلالت‌های موجود در متن فیلم، مشخص شده است. با تمرکز بر این الگوها، سعی بر این بوده که در چهار فیلم: «شوکران»، ...  بیشتر

بازنمایی ایدئولوژی‌های فرهنگی در بازی‌های رایانه‌ای

هادی خانیکی؛ محیا برکت

دوره 1، شماره 4 ، دی 1394، ، صفحه 99-131

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4814

چکیده
  بازی‌های رایانه‌ای ازجمله کالاهای پر تقاضای فرهنگی در جهان پیش رو جامعه ما به شمار می‌آیند، از این‌ رو به لحاظ خلق، انتقال و توزیع ارزش‌های فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. این مقاله با توجه به همین ویژگی ارتباطی بازی‌های رایانه‌ای به مطالعه بازنمایی ایدئولوژی‌ها و ارزش‌های فرهنگی آن‌ها پرداخته است. مطالعه موردی این تحقیق ...  بیشتر

ستارگان سینما و هویت آنلاین:مطالعه نشانه‌شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت(مطالعه موردی تصاویر منتشر شده در اینستاگرام الناز شاکردوست)

صادق رشیدی؛ زهرا صبورنژاد

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، ، صفحه 165-200

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4596

چکیده
  این مقاله با هدف مطالعه و تحلیل مفهوم ستاره‌سازی پس از اینترنت و تحلیل تأثیرات رسانه‌های جدید و مجازی در دگرگونی معنای ستارگی نوشته شده است. در این مقاله تلاش شده تا با استفاده از مطالعه موردی بومی و مطالعه معنای ستارگی و ستاره‌سازی در سینما از دیدگاه‌های گوناگون، نقش اینترنت و فضاهای مجازی در تغییر و دگرگون کردن معنای ستاره سینمایی ...  بیشتر