تأثیر استفاده از رسانه‌های نوین بر مدیریت بدن زنان باشگاهی با میانجی‌گری پذیرش اجتماعی

آرمان حیدری؛ وحید دستیار؛ فاطمه جعفری

دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، ، صفحه 275-237

https://doi.org/10.22054/nms.2022.49787.909

چکیده
  بدن و مفهوم بدن که در تحلیل‌های جامعه‌شناختیِ سنتی غایب بود، امروزه، در قلب جامعه‌شناسی، زندگی‌ اجتماعی و خودپندارۀ هویتی ما قرار دارد. با گسترش رسانه‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی نوین، یکی از مهمترین چالش‌ها در حوزۀ مدیریت بدن‌ به ابهام پیرامون میزان تأثیر نیروهای جهانی یا زمینه‌های محلی مربوط می‌شود. این مقاله با اتکای بر رویکرد ...  بیشتر

بررسی رابطه بین استفاده از ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی و نگرش به دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه‌های شهر اراک)

احسان مبارکی؛ محمد شرفی

دوره 5، شماره 18 ، شهریور 1398، ، صفحه 131-166

https://doi.org/10.22054/nms.2019.24689.297

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین میزان استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی (ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی) بر نگرش دانشجویان به دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج در چارچوب‌های «اثرات کاشت» گربنر، «اثرات پیامدهای» ویندال انجام گرفت. روش تحقیق حاضر همبستگی بوده و داده‌ها با استفاده از پرسشنامه از بین دانشجویان ...  بیشتر