رهیافتی به سواد بازی‌های رایانه‌ای؛ مطالعه ساختار و محتوای «بازی عفو»

آرین طاهری؛ سیدبشیر حسینی

دوره 3، شماره 11 ، مهر 1396، ، صفحه 225-264

https://doi.org/10.22054/cs.2017.21446.209

چکیده
  در مقاله حاضر بر مبنای تعریف کلاوس برون ینسن از سطوح سه‌گانه مفهوم رسانه، سه قلمرو نظری برای طرح مباحث حوزه سواد رسانه‌ای پیشنهاد کرده و مفهوم سواد بازی رایانه‌ای را متناظر با قلمروهای مذکور بسط داده و در انتها بازی رایانه‌ای «بازی عفو» را به عنوان یک مطالعه موردی از منظر قلمروهای سه‌گانه سواد بازی رایانه‌ای مورد مطالعه ...  بیشتر

بازنمایی ایدئولوژی‌های فرهنگی در بازی‌های رایانه‌ای

هادی خانیکی؛ محیا برکت

دوره 1، شماره 4 ، دی 1394، ، صفحه 99-131

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4814

چکیده
  بازی‌های رایانه‌ای ازجمله کالاهای پر تقاضای فرهنگی در جهان پیش رو جامعه ما به شمار می‌آیند، از این‌ رو به لحاظ خلق، انتقال و توزیع ارزش‌های فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. این مقاله با توجه به همین ویژگی ارتباطی بازی‌های رایانه‌ای به مطالعه بازنمایی ایدئولوژی‌ها و ارزش‌های فرهنگی آن‌ها پرداخته است. مطالعه موردی این تحقیق ...  بیشتر