مقایسه‏ دیدگاه نخبگان و جوانان درباره جایگاه رسانه های اجتماعی مجازی در فرایند شکل‏ گیری هویت اجتماعی

سپیده مقصودی؛ حبیب صبوری حسروشاهی؛ نوروز هاشم زهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 تیر 1401

https://doi.org/10.22054/nms.2022.61473.1226

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی رابطه متغیرهای نگرش جوانان به محتوا، هدف کاربران از استفاده از فضای مجازی و میزان مشارکت در شبکه‏ های اجتماعی با متغیر هویت اجتماعی در مقایسه با دیدگاه نخبگان نسبت به جایگاه رسانه در فرایند شکل‏گیری هویت اجتماعی انجام شد. چارچوب نظری ترکیبی از نظریه‏ های گیدنز، گافمن و نظریه کاشت بود و روش مطالعه نیز ترکیبی ...  بیشتر