مباحثه انتقادی در شبکه های اجتماعی فضای سایبر: استدلال، مغالطه، تخطی از قاعده، نقض قاعده، و بازیهای زبانی

صدرا خسروی؛ مسعود کوثری

دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، ، صفحه 50-1

https://doi.org/10.22054/nms.2023.70581.1487

چکیده
  مباحثه، مطالبه بحث از دیگری است؛ پس ارتباط یکسویه صرف طرح ادعاهای خود نیست، بلکه ارتباط (حداقل) دوسویه (تعاملی) است که ارتباطگر و ارتباطگیر، نقش و نوبت خود را مستمر در مکالمه تغییر میدهند و به ادعاهای یکدیگر واکنش نشان میدهند. وقتی مباحثه در شبکه های اجتماعی فضای سایبر واقع شود، فرآیند ارتباطی چندسویه (تراکنشی) خواهد بود؛ زیرا دیگر ...  بیشتر

کاربرد منطق دو ارزشی در تحلیل کارکرد رسانه‌ای بازی‌های رایانه‌ای هدفمند

مسعود کوثری؛ سیدبشیر حسینی؛ آرین طاهری؛ مسعود علیدادی

دوره 5، شماره 19 ، آبان 1398، ، صفحه 85-116

https://doi.org/10.22054/nms.2020.34055.538

چکیده
    ارتباط منطق با بازی‌های رایانه‌ای را در دو سطح می‌توان بررسی کرد: 1. کاربرد منطق در طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای 2. کاربرد منطق در استفاده و خوانش از متن بازی‌های رایانه‌ای. در این مقاله، با توجّه به اتّخاذ رویکرد تحلیلی رسانه‌ای، تمرکز ما بر سطح دوم ارتباط منطق با بازی‌هاست که به تحلیل رسانه‌ای و ارتباطی بازی معطوف می‌شود. ...  بیشتر