چالش های اخلاقی پدیدار شده در ژورنالیسم واقعیت مجازی

فرید محمدی؛ سیدوحید عقیلی؛ محمد جواد (مجید) رضاییان

دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، ، صفحه 105-67

https://doi.org/10.22054/nms.2022.61410.1223

چکیده
  دنیای امروز شاهد انقلابی در عرصه روایتگری است. تولید کنندگان محتوا در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای از فناوری‌های نوپدید همانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی برای روایت داستان‌های خود استفاده می‌کنند. ژورنالیسم واقعیت مجازی به عنوان یک مفهوم جدید قابلیت تعامل مخاطب با خبر، تجربه رویداد به عنوان اول شخص و افزایش همدلی ...  بیشتر

مفهوم سازی ژورنالیسم غوطه وری

فرید محمدی؛ سیدوحید عقیلی؛ محمد جواد (مجید) رضاییان

دوره 7، شماره 26 ، مرداد 1400، ، صفحه 208-171

https://doi.org/10.22054/nms.2021.54310.1025

چکیده
  اصطلاح ژورنالیسم غوطه‌وری اولین بار توسط نانی دولاپنا و همکارانش در سال ۲۰۱۰ بیان شد و به معنای « تولید خبر به شکلی که مخاطب بتواند رویدادها یا موقعیت توصیف شده در داستان خبری را به صورت اول-شخص تجربه کند» به کار گرفته شد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از سازمان‌های خبری اروپایی و آمریکایی مانند سی‌ان‌ان، یورونیوز، بی-بی‌سی، ...  بیشتر