"بر روی لینک زیر کلیک کنید و به کانال ما بپیوندید": بررسی تکنیکهای اقناعی "تبلیغ کانال" در شبکه اجتماعی تلگرام و ایتا

سیده فهیمه پارسائیان

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، ، صفحه 196-163

https://doi.org/10.22054/nms.2019.33452.517

چکیده
  شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه هایی نوظهور سهم روزافزونی در عالم تبلیغات و اقناع مخاطبان ایفا می کنند. گذشته از تبلیغاتی که کاربست تجاری دارند ، نوع دیگری از تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام و ایتا در حال افزایش است که با عنوان"تبلیغ کانال" یا "تبادل لینک" شناخته می شوند. این دست تبلیغات با بکارگیری روشهای اقناعی متعدد و تکنیکهای گوناگون ...  بیشتر

"قبلا ممکلت رو هوا بود الان افتاده رو آب...": تحلیل محتوایی جوک های مجازی حادثه سیلاب فروردین ماه 1398

سیده فهیمه پارسائیان

دوره 5، شماره 18 ، شهریور 1398، ، صفحه 285-316

https://doi.org/10.22054/nms.2019.42598.743

چکیده
  در سال‌های اخیر ساخت و انتشار جوک‌های برخاسته از حوادث و موضوعات خوشایند و ناخوشایند جامعه (جوک‌های فاجعه) به یک پدیده اجتماعی در ایران تبدیل‌شده است. بی‌شک دلایل پیدایش، ماهیت، محتوا، و کارکردها و کژکارکردهای این گفتمان نیازمند بررسی از ابعاد مختلف جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و بررسی فرهنگ‌عامه است. این پژوهش با تمرکز بر رویدادی ...  بیشتر