بررسی و تحلیل بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی؛ ایده‌پردازی جهت طراحی، بومی‌سازی و ارتقای کیفیت بازی‌های ایرانی

سیدعلی شریفی‌فرد؛ محمد احمدپناه؛ سیدعلی قطبی؛ هانیه قبله وردی

دوره 9، شماره 34 ، شهریور 1402، ، صفحه 317-279

https://doi.org/10.22054/nms.2022.65004.1319

چکیده
  یکی از حوزه های بسیار مهم و پرطرفدار فضای مجازی، بازی‌های دیجیتال یا بازی‌های مبتنی بر رایانه است. با توجه به جذابیت و فراگیری روزافزون بازی‌های مبتنی بر رایانه، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان، پرداختن به این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار است. در مطالعه پیش‍رو، اطلاعات معتبر در زمینه‍ی سبک‍ها و بازی‌های پرطرفدار، میزان ...  بیشتر

بازنمایی شرقِ فرودست و غربِ فرادست در بازی‌های دیجیتال: نمونه‌پژوهی ندای‌وظیفه

اکبر نصرالهی کاسمانی؛ فرزانه شریفی

دوره 7، شماره 26 ، مرداد 1400، ، صفحه 238-209

https://doi.org/10.22054/nms.2021.34540.551

چکیده
  پس از حادثه 11 سپتامبر، موج گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا مبنی بر بازنمایی غیرواقعی از شرق و مسلمانان ایجاد شد. در این میان، بازی‌های دیجیتال ازجمله رسانه‌هایی بودند که هم‌زمان با ورود به عصر جدیدِ بازنمایی، شرق را به‌عنوان یک غیریت به مخاطبان در سراسر جهان معرفی کردند. سوال اصلی پژوهش حاضر این است که شرق به‌عنوان یک سوژه، چگونه ...  بیشتر