الگوهای سبک زندگی ترویجی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مورد مطالعاتی : شبکه های من و تو و جم

سید محمد مهدی زاده طالشی؛ سید محمد رضا خوشرو

دوره 7، شماره 26 ، مرداد 1400، ، صفحه 68-29

https://doi.org/10.22054/nms.2021.63143.1265

چکیده
  رسانه ها، بویژه شبکه های تلویزیونی در قالب برنامه های متعدد مخصوصا سریال های تلویزیونی همواره درصدد هستند تا الگوهای مختلف سبک زندگی را ترویج نمایند. در این تحقیق، شبکه‌های ماهواره ای من و تو و جم به عنوان مهم‌ترین شبکه‌ها با کارکرد ترویج سبک زندگی انتخاب و با روش تحلیل محتوای کمی و با بهره گیری از آزمون کای اسکوئر الگوی ارائه شده ...  بیشتر

تحلیل گفتمان برنامه‌های تولیدی شبکه "من و تو"

سید علی‌اصغر سلطانی؛ امیرعلی تفرشی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1394، ، صفحه 125-164

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4595

چکیده
  گرایش عمده مخاطبان ایرانی به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، لزوم مطالعه پیام‌های ارسالیِ این شبکه‌ها را، از طریق واسازی پیام و کشف مفروضات بدیهی انگاشته شده آن‌ها، ایجاب می‌کند. بر این اساس پژوهش حاضر با مدنظر قرار دادن برنامه‌های تولیدی شبکه «من و تو» و تحلیل گفتمان آن‌ها بر اساس نظریه و روش لاکلاوموفه، پاسخ به سؤال پژوهش ...  بیشتر