نقش رسانه‌های نوین در سبک زندگی سلامت‌محور (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی)

الهه رحمانی؛ سیدرضا نقیب السادات؛ مسعود تقی آبادی

دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، ، صفحه 121-81

https://doi.org/10.22054/nms.2023.65810.1346

چکیده
  پژوهش حاضر تحت عنوان نقش رسانه‌های نوین در سبک زندگی سلامت‌محور باهدف شناخت ابعاد نقش‌آفرینی در کنار میزان بهره‌مندی پاسخگویان از رسانه‌های نوین؛ انجام‌شده است و با روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه گردآوری شده است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و حجم نمونه 376 نفر برآورد شده است.نتایج نشان میدهد که رسانه‌ها در بعد سلامت ...  بیشتر

تاثیر تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بر مدیریت بدن زنان و دختران

غلامرضا تاج بخش؛ محمد دانشفر

دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، ، صفحه 187-215

https://doi.org/10.22054/nms.2021.28490.385

چکیده
  پژوهش حاضر به‌منظور بررسی تأثیر تماشای شبکه­های ماهواره­ای بر مدیریت بدن زنان و دختران شهر شیراز انجام شده است. روش پژوهش پیمایشی و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه پژوهشگرساخته می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه زنان و دختران 18 تا 45 ساله شهر شیراز می­باشد. حجم نمونه برآمده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران، برابر با 400 ...  بیشتر

تفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانه ها در میزان شناخته شدگی افراد

محمد حسینی مقدم؛ تهمینه شاوردی؛ فروزنده جعفرزاده پور

دوره 3، شماره 10 ، شهریور 1396، ، صفحه 113-141

https://doi.org/10.22054/cs.2017.19787.180

چکیده
  پژوهش حاضر به دنبال درک تفاوت شهرت افراد در فضای حقیقی و فضای مجازی است. هدف از این پژوهش، توسعه و معرفی روش های جدید در مطالعات مربوط به فضای مجازی، تحلیل میزان کاربردپذیری سنت نظریات تاثیر رسانه در شرایط گسترش مناسبات فضای جدید درفضای مجازی و مقایسه تفاوت توان رسانه های مختلف بر متغیر مورد بررسی یعنی «شهرت فردی» می باشد. برای ...  بیشتر