بازی‌های رایانه‌ای و بازنمایی زنان؛ تحلیل نشانه شناختی مجموعه بازی السا

فرید عزیزی؛ محمد اتابک؛ حسینعلی افخمی

دوره 4، شماره 14 ، مرداد 1397، ، صفحه 221-253

https://doi.org/10.22054/nms.2018.30380.433

چکیده
  امروزه، بازی‌های رایانه‌ای صنعت جهانی بزرگی است که با صنعت‌های انتشار کتاب، موسیقی و فیلم در حال رقابت است و محصولات این صنعت به‌صورت گسترده‌ای از سوی کودکان و نوجوانان برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می‌شود. بازی‌های رایانه‌ای همراه با سرگرمی و لذت، ایماژها و دیدگاه‌های بسته‌بندی‌شده‌ای را در قالب کلیشه‌ها ارائه می‌دهند. ...  بیشتر

حیات فیس‌بوکی در ایران: ساخت خود زنانه در فیس‌بوک

محمد رضایی؛ محمدعلی خلیلی اردکانی؛ بهرنگ ضابطیان

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1394، ، صفحه 97-125

https://doi.org/10.22054/cs.2015.4507

چکیده
  این مقاله بر آن است تا ساخت خود‌ ‌‌زنانه در فیس‌بوک را مورد بررسی قرار دهد. برای نیل به این هدف، پروفایل فیس‌بوک 20 کاربر حرفه‌ای را به روش تحلیل محتوی کیفی، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که از میان دو رویکرد خوش‌بینانه و بدبینانه به حضور زنان در فیس‌بوک، رویکرد خوش‌بینانه تایید می‌شود. بدین معنا که زنان کاربر ...  بیشتر