مصطفی محمّدی؛ سیّد محمّد میرتقیان رودسری
چکیده
توجه به عملکرد و نقش رسانههای اجتماعی در اقدامات توسط عرضهکنندگان خدمات گردشگری، میتواند بسترساز توسعۀ گردشگری در مقصد باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی دیدگاه عرضهکنندگان خدمات گردشگری به نقش رسانههای اجتماعی در مقصد گردشگری و اقدامات عرضهکنندگان صورت پذیرفته است. تحقیق حاضر کاربردی، توصیفی-همبستگی مبتنی بر مدلسازی معادلات ...
بیشتر
توجه به عملکرد و نقش رسانههای اجتماعی در اقدامات توسط عرضهکنندگان خدمات گردشگری، میتواند بسترساز توسعۀ گردشگری در مقصد باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی دیدگاه عرضهکنندگان خدمات گردشگری به نقش رسانههای اجتماعی در مقصد گردشگری و اقدامات عرضهکنندگان صورت پذیرفته است. تحقیق حاضر کاربردی، توصیفی-همبستگی مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بوده است. جامعۀ آماری تحقیق شامل عرضهکنندگان خدمات گردشگری مقصد رامسر میباشد که از طریق نمونهگیری نظری و بررسی میدانی تعداد 327 نفر به دست آمد. دادههای پژوهش حاضر از طریق پرسشنامه به دست آمدند. بخشی از تجزیهوتحلیل دادهها از طریق بستۀ نرمافزاری SPSS24 صورت پذیرفت و همچنین برای آزمون فرضیههای تحقیق از مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Lisrel8.54 اقدام گردید. یافتهها مشخص ساخت که بر اساس دیدگاه عرضهکنندگان خدمات گردشگری مقصد رامسر، رسانههای اجتماعی به ترتیب بیشتر به کمتر در مدیریت در مقصد، تبلیغات و ترفیعات در مقصد، تحقیقات و بازاریابی در مقصد، تعامل و ارتباطات در مقصد و نیز توزیع و فروش در مقصد نقش داشته و تأثیرگذارند. با توجه به تحلیل یافتهها، نتایج و پیشنهادهای لازم ارائه گردید.