تصویرسازی ترامپ در توئیپلماسی از ایران

سعیده مرادی فر؛ علی امیدی

دوره 7، شماره 28 ، دی 1400، ، صفحه 268-231

https://doi.org/10.22054/nms.2022.46078.811

چکیده
  در این پژوهش، نگارندگان برای تعیین تصاویر و بازنمایی تصویر ترامپ از خود و ایران، به رفتارهای کلامی وی در توئیتر بسنده کرده‌اند. این پژوهش با استفاده از نرم افزار Maxqda 10 و از طریق کدگذاری طی سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شده‌ و بدنبال پاسخ به این پرسش‌ها است: ترامپ چه تصویری از آمریکا و ایران را در توئیتر ...  بیشتر

پدیدۀ دونالد ترامپ؛ تحلیلی بر برند شدن سیاستمداران سلبریتی در عصر رسانه ای شدن سیاست

آرش بیدالله خانی؛ یاسر کهرازه

دوره 7، شماره 27 ، آبان 1400، ، صفحه 329-301

https://doi.org/10.22054/nms.2021.37120.620

چکیده
  در عصر رسانه ای شدن سیاست ، صنعت سرگرمی به راحتی می تواند برای محیط های سیاسی محتوا و قهرمان تولید کند. بر همین اساس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، شهرت خود را بیش از هر کمپین انتخاباتی، مدیون رسانه ها، فیلمها، شوهای تلویزیونی، برنامه های سرگرمی و... بود. این امر از جمله عوامل اساسی موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ...  بیشتر