فرصت‌ها و تهدیدهای تلویزیون اینستاگرامی برای صداوسیما

فرزانه نزاکتی رضاپور؛ مصطفی اسدزاده؛ حسین بصیریان جهرمی؛ فرج حسینیان سراجه‌لو؛ سید احمد عسکری

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، ، صفحه 358-327

https://doi.org/10.22054/nms.2021.56294.1068

چکیده
  ورود و کاربری فناوری‌های جدید ارتباطی در یک جامعه، بر رسانه‌های موجود تأثیر می‌گذارد و نیاز به سیاست‌گذاری جدید را برای رسانه‌های جریان اصلی ضروری می‌سازد. تلویزیون اینستاگرامی (IGTV)، یکی از مصداق‌های این خدمات ارتباطی جدید است که با وجود فراهم نمودن بستر ارتباطی غنی‌تر برای کاربران، صداوسیما را با مسائل جدیدی مواجه کرده است. ...  بیشتر

راهکارهای همگرایی میان صدا و سیما و فضای مجازی در حوزه تولید محتوا

پیمان باقرپور؛ حسین موسوی؛ سید علی محمد آذربخش

دوره 7، شماره 25 ، فروردین 1400، ، صفحه 392-359

https://doi.org/10.22054/nms.2021.48146.867

چکیده
  چکیدهیکپارچگی و ادغام رسانه‌های سنتی و تحولات و تغییرات فناوری‌ها و رسانه‌های نوین باعث همگرایی رسانه‌ای شده است. قطعا همگرایی یکی از مهم‌ترین و در عین‌حال، بحث‌برانگیزترین مفاهیمی بوده است که در دو دهه گذشته، در حوزه صنعت رسانه مطرح شده است؛ به‌طوری که برخی از نظریه‌پردازان در آستانه قرن بیست و یکم، از همگرایی با عنوان انقلاب ...  بیشتر

طراحی الگوی همگرایی و کارکرد رسانه‌های اجتماعی در برنامه‌سازی تلویزیونی

رامین شمسایی نیا؛ ابوذر خوش بیان

دوره 6، شماره 22 ، تیر 1399، ، صفحه 269-295

https://doi.org/10.22054/nms.2021.40700.707

چکیده
  تغییرات فناورانه عاملی اساسی در حیات رسانه‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها به شمار می‌رود. این مسئله که رسانه‌ها همواره در بستر یک تکنولوژی نوین، ایجادشده‌اند انکارناپذیر است و ظهور رسانه‌های جدید همیشه بر رسانه‌های پیشین تأثیرگذار بوده است. دراین‌بین، تأثیر و تعامل میان تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر بستر اینترنت بسیار موردتوجه ...  بیشتر