..بررسی عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده بر اشتراک گذاری تجارب سفر در شبکه‌های اجتماعی

مصطفی محمدی؛ شکوفه اسدی

دوره 8، شماره 32 ، دی 1401، ، صفحه 324-301

https://doi.org/10.22054/nms.2021.57563.1107

چکیده
  شبکه‌های اجتماعی به دلیل سهولت استفاده بستری مناسب برای برقراری ارتباط بین کاربران فراهم نموده‌اند و با سرعت ریادی در زندگی اجتماعی مردم نفوذ کرده‌اند. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل تاثیرگذار در ‌اشتراک‌گذاری تجربه سفر در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که به دو دسته عوامل تسهیل کننده و بازدارنده دسته‌بندی شده‌اند. متغیرهای لذت درک ...  بیشتر

عوامل موثر بر وفاداری الکترونیکی گردشگران به سایت های شبکه اجتماعی

سیّد محمّد میرتقیان رودسری؛ مهدی کروبی؛ نجمه غریبی؛ مهشید ناسوتی

دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، ، صفحه 349-325

https://doi.org/10.22054/nms.2022.45451.802

چکیده
  هم‌افزایی گردشگری و فضاهای مجازی مانند شبکه‌های اجتماعی، به یک فراجریان تبدیل شده است؛ تا جایی که به میزان غیرقابل‌ باوری این دو به هم وابسته‌اند. هدف پژوهش حاضر، بررسی رفتار وفاداری الکترونیکی گردشگران در این فراجریان و عوامل موثر بر آن است. جامعه‌ی آماری پژوهش، گردشگران کاربر در سایت‌های شبکه‌ی اجتماعی هستند. نمونه‌ی آماری ...  بیشتر