تغییر یا تخریب دنیای متن در بازی رایانه‌ای؟! (بررسی اقتباس از شاهنامه در بازی رایانه‌ای سیاوش بر بنیاد نظریة اقتباس لیندا هاچن)

مینا بهنام

دوره 8، شماره 30 ، مرداد 1401، ، صفحه 256-235

https://doi.org/10.22054/nms.2022.46252.820

چکیده
  در پژوهش حاضر ضمن بازخوانی متن شاهنامه به تبیین اهمیت گیم پلی با اقتباس از شاهنامه در مقولات فرهنگی و بینافرهنگی و در سیطره‌ای وسیع تر سایر آثار ادبی با قابلیت تبدیل به یک گیم پلی، پرداخته می‌شود. فرایند اقتباس به عنوان محملی برای بازآفرینی اثر ادبی و تولدی دوباره ضمن آگاهی از تفاوت های ذاتی دو رسانة نوشتاری و دیداری، می‌تواند کمک ...  بیشتر