بررسی و تحلیل بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی؛ ایده‌پردازی جهت طراحی، بومی‌سازی و ارتقای کیفیت بازی‌های ایرانی

سیدعلی شریفی‌فرد؛ محمد احمدپناه؛ سیدعلی قطبی؛ هانیه قبله وردی

دوره 9، شماره 34 ، شهریور 1402، ، صفحه 317-279

https://doi.org/10.22054/nms.2022.65004.1319

چکیده
  یکی از حوزه های بسیار مهم و پرطرفدار فضای مجازی، بازی‌های دیجیتال یا بازی‌های مبتنی بر رایانه است. با توجه به جذابیت و فراگیری روزافزون بازی‌های مبتنی بر رایانه، به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان، پرداختن به این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار است. در مطالعه پیش‍رو، اطلاعات معتبر در زمینه‍ی سبک‍ها و بازی‌های پرطرفدار، میزان ...  بیشتر

سلامت همراه؛ الگویی ارتباطی برای پایش کیفیت زندگی و بهبود آن در بیماران دیالیزی

سجاد فرهادی؛ محمدتقی تقوی فرد

دوره 4، شماره 16 ، اسفند 1397، ، صفحه 177-216

https://doi.org/10.22054/nms.2019.37333.627

چکیده
  تحقیق حاضر در جستجوی پاسخ به این سؤال است که چگونه می‌توان با استفاده از فناوری اطلاعات متکی بر سلامت همراه، کیفیت زندگی بیماران دیالیز را مورد پایش قرار داد. این مطالعه از نوع کاربردی- توسعه‌ای بوده که در ابتدا شاخص‌های معرفی‌شده در پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران دیالیزی[1]، از سه دیدگاه پزشکان، بیماران و همراه آن‌ها رتبه‌بندی شده ...  بیشتر