@article { author = {fazeli, nematollah and soltanifar, mohamad and Abbasi, Hojjat Ollah}, title = {The Advantages and functions of social networks for terrorist groups (Case Study: ISIS on Twitter and Facebook)}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {1-30}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.17604.138}, abstract = {In addition to producing and publicating information,Social networks are good platforms for organizational management.The Islamic State (ISIS) plans terrorist operations through social networks, especially Facebook and Twitter.The group advances asks such as the recruitment and organization of forces, planning and implementation of operations, monitoring and control, guidance and leadership, communication and coordination of terrorist operations through telephony in social networks.Twitter and Facebook social networks have goals, benefits and effective performances for the ISIS group .ISIS's goals in these networks include attracting attention, gaining legitimacy and acceptability, identifying, announcing existence and gaining power.Advantages include global audiences, easy access, network power, high speed, horizontal connectivity, inclusive communications, interactive communication, flexible communications and low cost communications.These networks have the informing function, social mobilization and social solidarity for the ISIS terrorist group and advancing its goals on the international scene.This research was conducted to explain the goals, benefits and functions of Twitter and Facebook social networks for the Islamic State's terrorist group with the aim of identifying, controlling and confronting the phenomenon of media terrorism and reducing the damage caused by it.The data of this research have been collected and analyzed through grounded theory and documentary studies.}, keywords = {socially networked terrorism,Twitter,Facebook,ISIS}, title_fa = {مزیت‌ها و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی برای گروه‌های تروریستی (مطالعه موردی: استفاده گروه داعش از توییتر و فیس‌بوک)}, abstract_fa = {شبکه‌های اجتماعی علاوه بر تولید و انتشار اطلاعات بستر مناسبی برای مدیریت سازمانی محسوب می‌شوند. گروه دولت اسلامی (داعش) اهداف تروریستی را از طریق شبکه‌های اجتماعی بویژه فیس‌بوک و توییتر به‌پیش می‌برد. این گروه اقداماتی مانند جذب و سازمان‌دهی نیروها، برنامه‌ریزی و اجرای عملیات، نظارت و کنترل، هدایت و رهبری، ارتباطات و هماهنگی عملیات تروریستی را از طریق دورکاری در شبکه‌های اجتماعی به‌پیش می‌برد. شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک برای گروه داعش اهداف، مزیت‌ها و کارکردهای تأثیرگذاری دارند. اهداف گروه داعش در این شبکه‌ها مشتمل بر جلب‌توجه، کسب مشروعیت و مقبولیت، هویت‌سازی، اعلام موجودیت و کسب قدرت هستند. مزیت‌ها شامل مخاطبان جهانی، دسترسی آسان، قدرت شبکه، سرعت زیاد، ارتباطات افقی، ارتباطات فراگیر، ارتباطات تعاملی، ارتباطات منعطف و ارتباطات ارزان هستند. این شبکه‌ها کارکردهای اطلاع‌رسانی، بسیج اجتماعی و همبستگی اجتماعی برای گروه تروریستی داعش و پیشبرد اهداف آن در صحنه بین‌المللی دارند. این پژوهش برای تبیین اهداف، مزیت‌ها و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک برای گروه تروریستی دولت اسلامی باهدف شناخت، کنترل و مقابله با پدیده تروریسم رسانه‌ای و تقلیل آسیب‌های ناشی از آن انجام‌ شده است. داده‌های این پژوهش از طریق روش گراندد تئوری و مطالعات اسنادی گردآوری و تجزیه‌وتحلیل شده است.}, keywords_fa = {تروریسم رسانه ای در شبکه های اجتماعی,فیس بوک,توییتر,گروه داعش}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8255.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8255_49ca16f4fc2d326fee24d55725635323.pdf} } @article { author = {alizadeh, abdolrahman and zardar, zarrin}, title = {Factors affecting the youth watch "manoto" satellite network}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {31-65}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.21650.220}, abstract = {The Effective Factors on Satellite Televisions' Spectacle and Appealing to Youth Audiences; with Special Emphasis on MANOTO Satellite Channel In recent years, the portion of satellite televisions in youth audiences’ media consumption, have dramatically increased. This caused big challenges and concerns for policy makers, media staff and other stakeholders and led them to seek for an answer to this crucial question: why satellite TVs are this appealing to youth audiences and what factors could be effective on their attention to the Persian satellite TVs programs – especially MANOTO channel, the most popular satellite TV among Iranian youth audiences. To answer this question,tehranian youth audiences (18-35 years old) selected by non-random purposive sampling. qualitative interview method carried out by semi-structured in-depth interviews and focus groups and analyzed by thematic analysis as a technic. According to findings, youth audiences identified fifteen factors, appealing them to satellite TVs. The factors were categorized into four universal codes which included: representation of taboos, intimacy and youth, empowering the audiences and infotainment. It seems that MANOTO and other satellite channels gives alternative point of view to the Iranian youth audiences which is silenced in national Television channels.}, keywords = {Satellite channels,Youth,Thematic analysis,network manoto}, title_fa = {عوامل مؤثر بر تماشای شبکه ماهواره‌ای «من و تو» توسط جوانان}, abstract_fa = {در سال‌های اخیر سهم شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای در سبد مصرفی مخاطبان به‌ویژه جوانان افزایش زیادی را نشان می‌دهد و همین امر مسئولان و سیاست‌گذاران را به جستجوی پاسخ این سؤال واداشته که چه دلایلی باعث جذابیت برنامه‌های این شبکه‌ها به‌ویژه شبکه من‌وتو، به‌عنوان پربیننده‌ترین شبکه ماهواره‌ای در حال حاضر، و تماشای آن توسط مخاطبان شده است. این تحقیق باهدف پاسخ به‌این دغدغه طراحی و به روش مصاحبه فردی و گروهی با جوانان تهرانی اجرا شده است. مصاحبه‌های انجام‌ شده به روش تحلیل مضمونی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نتایج حاصل از مصاحبه‌ها نشان می‌دهد که جوانان برای تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای و جذابیت آن‌ها از پانزده دلیل مشخص نام می‌برند که می‌توان آن‌ها را ذیل چهار مفهوم اصلی شامل بازنمایی ممنوعه‌ها، صمیمیت و جوانی، قدرت بخشیدن به مخاطب و اطلاعات ـ سرگرمی دسته‌بندی کرد. به نظر می‌رسد، من و تو فضاهایی را پیش روی مخاطب ایرانی باز می‌کند که در شبکه‌های داخلی مسکوت گذاشته‌ شده است.}, keywords_fa = {شبکه‌های ماهواره‌ای,جوانان,تحلیل مضمونی,شبکه من‌وتو}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8256.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8256_4fbf001f49600e1f98b6f26d536c4d25.pdf} } @article { author = {rasouli, roya and Ghazvini, Sima and Hoseinian, Simin}, title = {A Comparison of Marital Commitment and Sexual Satisfaction in Married women Spectator and non-Spectator of Farsi-language Satellite Series}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {68-85}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.22948.250}, abstract = {The aim of this study was to compar marital commitment and sexual satisfaction among married women Spectater and not- Spectater Persian-language satellite series The method of this study was causal-comparative and statical population includes all the married women in Khomein city. Samples selected through snowball sampling method. The samples consisted of 50 married women Spectater Persian-language satellite serials and 50 married women non- Spectater Persian-language satellite series. Instruments were marital commitment questioner (Adams and Jones), Sexual satisfaction questioner (Hudson, Harrison and Krvskap). Data were analyzed using independent t-test. The results showed that the marital commitment of 1 group is less than 2 group. Average personal commitment and moral commitment significantly of 1 group was more than 2 group, But the commitment of structural differences between the two groups was not observed. The significant difference between the two groups in sexual satisfaction were not observed. Therefore, it is nececery to increasing family awareness about effects of these pograms and be promoted sensitivity threshold against therates that are in these series.}, keywords = {Marital Commitment,Sexual Satisfaction,Persian-Language Satellite Series}, title_fa = {مقایسه تعهد زناشویی و رضایت جنسی در زنان متأهل تماشاگر و غیرتماشاگر سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر مقایسه میزان تعهد زناشویی و رضایت جنسی زنان متأهل تماشاگر و غیر تماشاگر سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره در شهرستان خمین بود. پژوهش از نوع علّی- مقایسه‌ای و جامعه آماری شامل کلیه زنان متأهل شهرخمین در سال 1394 و نمونه پژوهش شامل 50 زن متأهل تماشاگر سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره بود که از طریق روش نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب شدند همچنین 50 زن متأهل غیر تماشاگر انتخاب شد که با گروه اول همتا سازی شدند. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه تعهد زناشویی (آدامز و جونز) رضایت جنسی (هادسون،‌هاریسون و کروسکاپ) و اطلاعات دموگرافی استفاده گردید. داده‌های به‌دست‌آمده با استفاده از آزمون آماری t مستقل مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان تعهد زناشویی در زنان متأهل تماشاکننده سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره به‌طور معنی‌دار کمتر از زنان متأهل غیر تماشاکننده است. زنان گروه اول به‌طور معنی‌دار در تعهد شخصی و اخلاقی میانگین کمتری را نسبت به گروه دوم کسب نمودند ولی در تعهد ساختاری تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نگردید. همچنین تفاوت معنی‌دار بین دو گروه از لحاظ رضایت جنسی مشاهده نشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود آموزش‌هایی برای آگاهی خانواده‌ها و جلوگیری از پایین آمدن آستانه حساسیت (عادی شدن) در برابر موضوعات مخرب موجود در سریال‌ها ارائه شود، همچنین سواد رسانه‌ای و آگاهی بخشی جامعه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.}, keywords_fa = {تعهد زناشویی,رضایت جنسی,سریال‌های فارسی زبان ماهواره}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8257.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8257_965bd3244f51ae595fdc173c79c1397c.pdf} } @article { author = {boroujerdi, mahdokht and Sadigh, Amir Saeed}, title = {The effect of Virtual space on ethnic and national identity in Iran}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {88-110}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.12319.67}, abstract = {The effects of new media, which expand Virtual space, on thinking and identity of the audiences at ethnic and national levels, are among most controversial issues about which numerous studies have been conducted. In 2000s and early-2010, the number of studies regarding this issue had grown remarkably across research and academic circles. Thus they were analyzed using a meta-analysis using integrative review method. َََArticles, which had been accepted and printed at scientific Iranian journals, were selected. The effect of Virtual space was investigated as the effect of a new media on identity of Iranian audiences. Articles were extracted using web-browsers, among them articles have been selected which were compatible with essay framework, and common variables “Virtual space” and “Identity” were selected for meta-analysis. Research findings were classified into two groups: Descriptive findings and explanative findings. Descriptive findings across Research method, Population and theoretical framework of analyzed articles were reviewed. This research aimed at answering this question “would new media contribute to national convergence or divergence, considering its rapid growth among new generation? And therefore monitoring and conducting security measures by a constraining framework for securing national goods and establishing national security against these media isn’t necessary. Although surveilling and monitoring such media is an accepted procedure across all societies.}, keywords = {Meta-analysis,Virtual space,Identity}, title_fa = {تـأثیر فضای مـجازی بر هویت ملی و قومی در ایران}, abstract_fa = {تأثیر رسانه‌های مجازی بر افکار و هویت مخاطبان در سطح قومی و ملی از مباحث بحث‌برانگیزی است که موضوع تحقیقات متعددی در دهه 80 و آغازین سال‌های دهه 90 شمسی در محافل علمی و دانشگاهی بوده است. در پژوهش حاضر، از میان تحقیقات موجود در زمینه تأثیر فضای مجازی بر هویت ملی و قومی، دوازده مقاله منتشر شده در نشریات علمی، انتخاب شدند و به شیوه فرا تحلیل مورد بررسی قرار گرفتند. نکته مشترک این تحقیقات، سنجش تأثیرات فضای مجازی بر هویت ملی و قومی مخاطبان بوده است. در این فرا تحلیل، داده‌های جمع‌آوری شده از مقالات مورد بررسی قرار گرفتند تا به‌این پرسش پاسخ دهند که رسانه‌های جدید با توجه به رشد سریع در میان جامعه قومی ایران به‌ویژه نسل جوان، در تعامل با هویت قومی و ملی چه آثار و پیامدهایی داشته‌اند. دستاورد اکثر پژوهش‌های مورد بررسی، تأیید تأثیر مثبت فضای مجازی بر هویت قومی بود؛ اگرچه از دید بعضی از محققان، اثرات منفی فضای مجازی نیز نادیده گرفته نشده بود. تقویت مرزبندی‌ها و رشد انشعابات کوچک قومی ازجمله اثرات منفی قلمداد شده بود. همچنین، به‌زعم پژوهش‌ها، نشانه‌هایی از جریان هویت زدای قومی نیز قابل کتمان نیست.}, keywords_fa = {فراتحلیل,هویت,فضای مجازی}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8258.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8258_be2eaf56e5512aeaaf2373c6dc8844a0.pdf} } @article { author = {Mehrabi, Meghdad}, title = {Digital Game effects on Aggression: Exploration of Different approaches and their findings}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {111-127}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.21910.219}, abstract = {Digital games are among essential forms of entertainment among different groups, especially young people. Data from Iranian national video council confirms that more than fifty percent of young people play digital games either at home or at game cafes. Despite increasing popularity of digital games among you people, there have been concerns about negative effects of video games on players’ aggressive behavior in real life and their mental inclinations. Theories and findings about video game effects are not consistent and they are at times in clear opposition. In this paper, we review major approaches in video game effects analysis. We found that two essential approaches include social science approach and humanities. Through two research methods including document analysis and meta analysis of the literature we illustrate how and why major game effects approaches are in opposition. We indicate why there are inconsistencies about findings for video game effects. Finally, true answer to the question whether playing video games would result in aggressive behavior in real life is provided.}, keywords = {"digital games","game effects","humanism approach","social science approach","aggression"}, title_fa = {تأثیرات بازی‌های دیجیتال بر پرخاشگری: بررسی رویکردهای مختلف و نتیجه‌گیری‌های متضاد}, abstract_fa = {بازی‌های دیجیتال بخش مهمی از سرگرمی گروه‌های مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال، همواره نگرانی‌هایی درباره تأثیرات منفی بازی‌ها ازجمله اشاعه رفتار پرخاشگرانه در بازیکنان وجود داشته است. نظریه‌ها و یافته‌های موجود درباره تأثیر بازی‌ها بر پرخاشگری، ناهمگون و بعضاً در تضاد است. در این مقاله با مطالعه اسنادی و فرا تحلیل ادبیات تحقیق رویکردهای اصلی بررسی تأثیرات بازی‌ها نسبت به اثرات بازی‌های دیجیتال بر رفتار پرخاشگرانه در زندگی واقعی را بررسی کردیم و نشان دادیم که چرا در یافته‌های علمی نسبت به تأثیرات بازی‌ها تناقض وجود دارد. همچنین نشان دادیم که چرا دو رویکرد اصلی در بررسی تأثیرات بازی‌ها بر رفتار پرخاشگرانه که عبارت‌اند از رویکرد علوم اجتماعی و رویکرد علوم انسانی در تعارض آشکار قرار دارند. به‌این نتیجه رسیده‌ایم که لزوماً انجام بازی‌های دیجیتال منجر به اعمال و افکار پرخاشگرانه در دنیای واقعی نمی‌گردد.}, keywords_fa = {“بازی دیجیتال”,“تاثیر بازی”,“رویکرد علوم انسانی”,“رویکرد علوم اجتماعی”,“پرخاشگری”}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8259.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8259_852524402e6ae7850c820a91e833b67c.pdf} } @article { author = {Taghiabadi, Masoud and taghiabadi, hamid}, title = {Representation of the Utopia myth in contemporary Hollywood Cinema: Semiotics of "Avatar", "Elysium" and "Tomorrowland" films}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {130-166}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.15757.109}, abstract = {The main purpose of this study is to understand how the representation and construction of the myth of utopia in Hollywood productions works .The method used in this research is semiotic method. In this study, among all films on the theme of utopia in the new millennium, we were selected and analyzed three Effective films that each of them are a certain kind of utopia. Each of these films, presented the same consistent meaning in a different context and visual elements in the guise of a certain kind of utopia. For example, unity and rejection of individualism in the Avatar movie has been code in a syntagmatic Ratio with the tribe, nature and dominant spirit of nature. In that utopia, Natural life is depicted with people's unity and responsibility and intimate relationships. depicted utopia in the elysium film also refers to Karl Marx's utopia and communist society. In this film, working-class revolution leading to the abolition of class conflict and the Uniformity of people for access to resources and the elimination of discrimination. as well as Tomorrowland is a manifestation of utopian film that Etienne cabet depicts that And represents the resorts that Disneyland is considered for people's entertainmente and attract them to Hollywood.}, keywords = {"Utopia","Hollywood","representation","semiotics","Barthes"}, title_fa = {بازنمایی اسطوره اتوپیا در سینمای معاصر هالیوود (نشانهشناسی فیلم‌های «آواتار»، «بهشت» و «سرزمین فردا»)}, abstract_fa = {هدف اصلی این پژوهش شناخت نحوه بازنمایی و برساخت اسطوره اتوپیا در تولیدات سینمای‌هالیوودی مرتبط است. روش به کار گرفته‌ شده در آن نیز روش نشانه‌شناسی است. در این پژوهش از میان تمام فیلم‌های با موضوع آرمان‌شهر در هزاره جدید، سه فیلم تأثیرگذار که هرکدام نوعی خاصی از آرمان‌شهر محسوب می‌شوند، به‌عنوان نمونه انتخاب شدند و مورد تحلیل قرار گرفتند. هر یک از این فیلم‌ها معنای منسجم و یکسان را در قالب متن و زمینه‌ها و عناصر بصری متفاوت در لوای نوعی خاصی از اتوپیا مطرح کردند. مثلاً اتحاد و نفی فردگرایی در فیلم آواتار در یک نسبت همنشینی با قبیله، طبیعت و روح حاکم بر طبیعت نشانه‌گذاری شده است که در آن آرمان‌شهر، زندگی طبیعی همراه با اتحاد مردم و مسئولیت‌پذیری و رابط صمیمی به تصویر کشیده شده است. آرمان‌شهر به تصویر کشیده شده در فیلم بهشت نیز به آرمان‌شهر کارل مارکس و جامعه کمونیستی می‌پردازد که در آن انقلاب طبقه کارگر درنهایت باعث برچیده شدن تضاد طبقاتی و یکسان شدن افراد در قبال دسترسی به منابع و رفع تبعیض می‌شود؛ فیلم سرزمین فردا نیز نمودی از آرمان‌شهری است که اتین کابه به تصویر می‌کشد و نشان از تفریحگاه‌هایی دارد که دیزنی‌لند برای سرگرمی مردم و جذب مخاطبان به سمت‌هالیوود در نظر گرفته است.}, keywords_fa = {"اتوپیا","هالیوود","بازنمایی","نشانه‌شناسی","بارت"}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8260.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8260_9164c8fdd12e8533b8b171b99ef8d4cc.pdf} } @article { author = {mortazavi, seyed saeed and Parand, Fereshteh-Azadi}, title = {Health Social Network: a Recommender System with Heterogeneous Information Network approach}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {167-206}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.25194.309}, abstract = {Health and health services are two inseparable parts of one's life. Each person has had different needs for health services at least several times during their life cycle and would resolve them with available facilities. Regarding the high popularity of social networks in the last two decades, one of the tools that can provide many opportunities for people in the health field is social networking. In this research, we introduce a health social network which focuses on users or patients’ association with doctors and a variety of health services. In order to improve this network’s performance, we suggest a recommender system that can offer users a doctor, a special expertise in order to ask medical consultation, or an article, based on their needs. We have used heterogeneous information networks for modeling the health social network. These networks cover several types of objects, such as physicians, patients and consultation, and also several types of relationships, such as requesting or answering a consultation. For the recommender model, we use each user’s implicit feedback which they register on the network, according to the methods provided by the heterogeneous information networks. Bayesian Personalized Ranking is used in recommender model’s learning algorithm. This algorithm is a combination of ranking scores method and the foresaid learning algorithm. In the end, we will show how to use this social network and the recommender system, by applying the suggested method on our dataset.}, keywords = {Health,recommender system,heterogeneous information network}, title_fa = {شبکه اجتماعی سلامت: یک سیستم توصیه‌گر با رویکرد شبکه‌های اطلاعاتی ناهمگون}, abstract_fa = {سلامت، بهداشت و خدمات درمانی قسمت جدایی‌ناپذیر زندگی هر فردی در طول زندگی‌اش است. هر فردی در دوره‌های مختلف زندگی خود به‌نوعی نیازهای متنوعی در حوزه سلامت احساس می‌کند که با استفاده از امکانات موجود، سعی در پاسخ‌گویی به‌این نیازها را دارد. با توجه به استقبال زیاد افراد از شبکه‌های اجتماعی در دو دهه اخیر، یکی از ابزارهایی که می‌تواند امکانات مختلفی را در اختیار افراد در حوزه سلامت بگذارد شبکه‌های اجتماعی است. در این پژوهش ی1ک شبکه اجتماعی سلامت معرفی‌ شده است که بر روی ارتباط کاربران یا بیماران با پزشکان و خدمات درمانی مختلف تمرکز دارد. برای بهبود کارایی این شبکه یک سیستم توصیه‌گر پیشنهاد شده است که می‌تواند به کاربران یک پزشک، یک حوزه تخصصی جهت اخذ مشاوره پزشکی و یا یک مطلب را بر اساس نیازمندی‌های آنان پیشنهاد دهند. از شبکه‌های اطلاعاتی ناهمگون برای مدل‌سازی شبکه اجتماعی سلامت بهره گرفته‌ایم. این شبکه‌ها وجود چندین نوع شیء، مانند پزشک، بیمار و مشاوره، و چندین نوع رابطه، مانند درخواست مشاوره و پاسخ به مشاوره، را در برمی‌گیرند. برای مدل توصیه، با توجه به روش‌هایی که شبکه‌های ناهمگون ارائه می‌دهند، از بازخوردهای ضمنی‌ای که هر فرد در شبکه ثبت می‌کند، استفاده کردیم تا با یافتن شباهت‌های مطابق با این بازخوردها، بهترین پیشنهاد‌ها را به وی ارائه دهیم. برای الگوریتم یادگیری مدل توصیه از رتبه‌بندی، شخصی‌سازی‌ شده بیزین استفاده‌ شده است. الگوریتم ارائه‌ شده ترکیبی از روش امتیاز رتبه‌بندی و الگوریتم یادگیری مذکور است. در انتها با اعمال روش پیشنهادی بر روی مجموعه داده، کارایی این شبکه اجتماعی و سیستم توصیه‌گر نشان داده‌ شده است.}, keywords_fa = {سلامت,سیستم توصیه‎گر,شبکه اطلاعاتی ناهمگون}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8261.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8261_a3e97ad44765d035d2256c03499f601a.pdf} } @article { author = {Habibzadeh, Ashab and Nouroozi, Hamed}, title = {The Comparative Study of Media Literacy among Public Relations Students of Islamic Azad University, Damavand Branch, and Tehran University of Applied Science and Technology, Faculty of Culture and Art}, journal = {New Media Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {208-232}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/cs.2018.21536.211}, abstract = {The present study has been conducted aiming at comparative study of media literacy among public relations students of Islamic Azad University, Damavand Branch, and Tehran University of Applied Science and Technology, Faculty of Culture and Art. The research method was of a survey type and the study population included all public relations students of Islamic Azad University, Damavand Branch and Tehran University of Applied Sciences, Faculty of Culture and Art. 258 individuals were selected using appropriate stratified random sampling method. A researcher-made questionnaire was employed for data collection in this study. The results showed that there is a significant difference between public relations students of Islamic Azad University, Damavand Branch, and Applied Science and Technology Students in terms of media literacy dimensions (purposive use of media, message evaluation, combining different messages, summarizing different messages, computer and internet skills). The results of the research indicated that the level of media literacy among public relations students of Islamic Azad University, Damavand Branch, was higher than that of the students of Applied Science and Technology University, Faculty of Culture and Art.}, keywords = {Evaluation messaging,combining a different message,a summary of the message}, title_fa = {مطالعه مقایسه‌ای سواد رسانه‌ای در بین دانشجویان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و دانشگاه علمی –کاربردی فرهنگ و هنر تهران}, abstract_fa = {این تحقیق با هدف مطالعه مقایسه‌ای سواد رسانه‌ایدر بین دانشجویان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و دانشگاه علمی –کاربردی فرهنگ و هنر تهران انجام‌شده است. روش تحقیق از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان روابط عمومی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد دماوند و دانشگاه علمی – کاربردی فرهنگ و هنر تهران است، که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب تعداد 258 نفر انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده‌ شده است. نتایج حاصل نشان داد که ازنظر ابعاد سواد رسانه‌ای (استفادههدفمندوگزیده‌تراز رسانه‌ها، ارزشیابیپیام، ترکیبپیام‌هایمختلف، خلاصه‌سازیپیام‌هایمختلف) بین دانشجویان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و دانشجویان علمی کاربردی تفاوت معناداری وجود دارد. به‌طوری‌که یافته‌های پژوهش حاکی از آن بود که سطح سواد رسانه‌ای در بین دانشجویان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بالاتر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر است.}, keywords_fa = {ارزشیابی پیام,ترکیب پیام های مختلف,خلاصه سازی پیام}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_8262.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_8262_56bdbb049f50e94341c83bfeebe451e3.pdf} }