@article { author = {shamsaeiniya, ramin and khoshbayan, abouzar}, title = {Designing a model of Convergence and function of social media in television productions}, journal = {New Media Studies}, volume = {6}, number = {22}, pages = {269-295}, year = {2020}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2538-2209}, eissn = {2476-6550}, doi = {10.22054/nms.2021.40700.707}, abstract = {Technological changes are a key factor in the life of the media and how they operate. It is an undeniable fact that the media has always been created through the creation of a new technology. And the creation of new media has always had an impact on the past media. Meanwhile, the impact and interaction between TV and social media based on the Internet environment has been very much taken into consideration. Which can be seen as the convergence of the media. The present study in search for understand the role and functions of social media in television productions. This research has been done by classic grounded theory and case studies. And a targeted sampling was used. After analyzing the findings, researchers arrived at the Twenty three functions that ultimately provided them with a conceptual model. This model explains these functions in four phases of production, which includes pre-production, production, broadcast and post-broadcast. Producers of television shows can use their findings to promote their own productions. And use the functions of media convergence in their television productions.}, keywords = {Television,Social Media,television programming,Media Convergence,TV producer}, title_fa = {طراحی الگوی همگرایی و کارکرد رسانه‌های اجتماعی در برنامه‌سازی تلویزیونی}, abstract_fa = {تغییرات فناورانه عاملی اساسی در حیات رسانه‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها به شمار می‌رود. این مسئله که رسانه‌ها همواره در بستر یک تکنولوژی نوین، ایجادشده‌اند انکارناپذیر است و ظهور رسانه‌های جدید همیشه بر رسانه‌های پیشین تأثیرگذار بوده است. دراین‌بین، تأثیر و تعامل میان تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر بستر اینترنت بسیار موردتوجه قرارگرفته است. مسئله‌ای که می‌توان آن را ذیل نظریه همگرایی رسانه مطرح دانست. پژوهش حاضر در چارچوب همگرایی تلویزیون و فضای مجازی به دنبال شناخت و طراحی الگوی کارکردهای رسانه‌های اجتماعی در برنامه‌سازی تلویزیونی است. این پژوهش به روش ترکیبی نظریه داده بنیاد کلاسیک و مطالعه موردی و بر اساس نمونه‌گیری هدفمند از میان برنامه‌های تلویزیونی شاخص صورت پذیرفته است. پژوهشگران پس از کدگذاری و تجزیه‌وتحلیل یافته‌ها به احصاء 23 کارکرد پرداختند که درنهایت این کارکردها را ذیل طراحی یک مدل مفهومی ارائه کرده‌اند. این مدل کارکردهای مذکور را در چهار مرحله برنامه‌سازی شامل پیش‌تولید، تولید، پخش و پساپخش تبیین می‌کند. برنامه‌سازان تلویزیون می‌توانند با بهره بردن از یافته‌های این پژوهش، برنامه‌سازی خود را ارتقاء داده و از فرآیند همگرایی رسانه‌ها در تولیدات تلویزیونی خود بهره برند.}, keywords_fa = {تلویزیون,رسانه‌های اجتماعی,برنامه‌سازی تلویزیونی,همگرایی رسانه‌ای,تهیه کنندگی تلویزیون}, url = {https://nms.atu.ac.ir/article_12400.html}, eprint = {https://nms.atu.ac.ir/article_12400_07ed83d8518aa0b45401bed2c3bd8a71.pdf} }