%0 Journal Article %T بررسی تاثیر محتوای تبلیغات در بازی های دیجیتال بر یادآوری برند در بین بازیکنان بازی های دیجیتال %J مطالعات رسانه‌های نوین %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2538-2209 %A دهدشتی شاهرخ, زهره %A بشیرپور, مهدی %D 2022 %\ 12/22/2022 %V 8 %N 32 %P 208-181 %! بررسی تاثیر محتوای تبلیغات در بازی های دیجیتال بر یادآوری برند در بین بازیکنان بازی های دیجیتال %K تبلیغات در بازی‌های دیجیتال %K محتوای تبلیغات دیجیتال %K یادآوری تبلیغات دیجیتال %K تطابق تبلیغ با موضوع بازی دیجیتال %K بازاریابی دیجیتال %R 10.22054/nms.2022.32653.496 %X بازی‌های دیجیتال جدیدترین رسانه برای تبلیغات در فضای مجازی می‌باشند و در بین رسانه‌های دیجیتال برای تبلیغات سریع‌ترین رشد رادارند، در این تحقیق با هدف بررسی تأثیر محتوای تبلیغاتی در بازی‌های دیجیتال بر یادآوری تبلیغات ، 5 عامل مؤثر بر محتوا را شناسایی کردیم که این عوامل شامل آگاهی‌بخشی پیام تبلیغاتی در بازی‌های دیجیتال، جذابیت پیام ، تطابق محتوا با موضوع بازی، تعامل در محتوای تبلیغاتی و وجود مشوق‌های فروش در تبلیغ بودند،تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی می‌باشد و از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است، پایایی پرسشنامه از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق شاخص روایی همگرا و روایی سازه محاسبه شده است، برای بررسی تأثیر این عوامل نمونه‌ای به حجم 782 نفر از مردم تهران که درگیری رفتاری مناسبی با بازی‌های دیجیتال داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند، فرضیه اصلی تحقیق مورد تائید قرار گرفت و مشخص شد که محتوای با کیفیت بر یادآوری تبلیغ در بازی‌های دیجیتال مؤثر است. از بین عوامل مؤثر بر محتوای تبلیغات نیز تأثیر همه عوامل مورد تائید قرار گرفت و مشخص شد که تطابق تبلیغ با موضوع بازی دیجیتال مهم‌ترین عامل محتوایی مؤثر می‌باشد. %U https://nms.atu.ac.ir/article_14218_2e19cc7cfb78aa924e28c12ea1ca149b.pdf