TY - JOUR ID - 8497 TI - نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات در ایران و تاثیر آنها بر نقش رسانه های سنتی JO - مطالعات رسانه‌های نوین JA - NMS LA - fa SN - 2538-2209 AU - عقیلی, سیدوحید AU - روشندل اربطانی, طاهر AU - فرجیان, محمدمهدی AD - دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران مرکزی AD - مدیر گروه مدیریت رسانه دانشگاه تهران AD - دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 4 IS - 13 SP - 181 EP - 214 KW - رسانه‌های اجتماعی KW - رسانه‌های جمعی KW - انتخابات KW - حوزه عمومی KW - روش دلفی DO - 10.22054/cs.2018.25937.329 N2 - این پژوهش به بررسی نقش انتخاباتی رسانه‌های اجتماعی پرداخته است. پژوهش حاضر بهروش تلفی انجام شده. بدین‌ترتیب که ابتدا با مصاحبه عمیق با تعدادی از خبرگان گویه‌های پژوهش استخراج شده و سپس در یک پنل خبرگانی، نظر خبرگان در خصوص این گویه‌ها اخذ شده. نهایتا این فرایند تا رسیدن به اشباع ادامه یافته است. خبرگان حاضر در این پژوهش معتقدند که رسانه‌های اجتماعی واجد ویژگی‌های فراهم آوردن فضای چندصدایی، رسمیت پایین‌تر نسبت به رسانه‌های رسمی، تریبون یافتن افراد مختلف، امکان شنیده شدن و دیده شدن نگاه‌های فراوان و متکثر و نیز ماهیت تعاملی هستند و نیز معتقدند رسانه‌های اجتماعی در نقش سیاسی رسانه و در انتخابات بتدریج جایگزین رسانه‌های سنتی خواهند شد. ایشان معتقدند مشکلاتی از قبیل مخدوش بودن اعتبار منبع و یا نقش توزیع‌کنندگی صرف، با ظهور گروه‌ها و افراد ذی‌صلاح که نقش مرجعیت فکری ایفا خواهند کرد، بتدریج حل خواهد شد. همچنین این رسانه‌ها می‌توانند در قامت حوزه عمومی هابرماس ایفای نقش کنند. UR - https://nms.atu.ac.ir/article_8497.html L1 - https://nms.atu.ac.ir/article_8497_e9065a11c920c0df2da0d3f4a7f9427a.pdf ER -