- آقایی، داوود و دیگران. (1391)، «نقش اینترنت و رسانه اجتماعی جدید در تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (اطلاعرسانی، سازماندهی و گسترش سریع تحولات»، فصلنامه روابط خارجی، سال چهارم، شماره دوم.
- استیفن، لیتل جان. (1384)، نظریههای ارتباطات، مرتضی نوربخش و سید اکبر میرحسینی، تهران: جنگل، چاپ اول.
- اسمیت، آنتونی؛ پاترسون، ریچارد. (1381)، تلویزیون در جهان، ترجمه: مسعود اوحدی، تهران: انتشارات سروش.
- اسولیوان تام و دیگران. (1385)، مفاهیم کلیدی ارتباطات، میرحسن ریش زاده، تهران: فصل نو، چاپ اول.
- افخمی، حسین؛ علیرضا عبدالله. (1388)، مطالعه تطبیقی ساختار و نحوه پوشش اخبار ایران در تارنماهای ملی و بینالمللی (تحلیل محتوای مطالب سیاسی تارنمای خبری ایرنا، بیبیسی فارسی و صدای فارسی امریکا)، مجله جهانی رسانه، دانشگاه تهران: دانشکده علوم اجتماعی، شماره 8.
- العالم. (1393)، درباره ما. بازیابی شده از: http://fa.alalam.ir/aboutus
- تانکارد جیمز؛ سورین ورن. (1386)، نظریههای ارتباطات، علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ سوم.
- جلالی، ع.آ. و صبوری، م. (1388)، روابط عمومی دو و فضای نوین مدیریت روابط عمومی هزاره سوم. اولین همایش بینالمللی روابط عمومی 2.
- دانشکده مدیریت دولتی دبی. (2013)، شبکات التواصل الاجتماعی، 125 ملیون مستخدم عربیا 30% زیاده سنویه. لندن. روزنامه الشرق الاوسط، شماره 12539.
- سادات، احمد. (1393)، بازدید مدیرعامل خبرگزاری لبنان از کانال العالم، بازیابی شده از: http://fa.alalam.ir/news/1666418
- سلطانی فر، محمد. (1389)، دیپلماسی عمومی نوین و روابط عمومی الکترونیک، تهران: انتشارات سیمای شرق.
- سمتی، محمدمهدی. (1385)، عصر سی. آن. آن وهالیوود، ترجمه: نرجس خاتون براهوئی، تهران: نشر نی.
- شانکلمن، لوسی. (1387)، مدیریت سازمانهای رسانهای درBBC،CNN ، ترجمه: ناصر بلیغ، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای رادیو.
- شعبانی، ناصر. (1390)، «نقش شبکههای اجتماعی مجازی در سازماندهی فتنه سال 88» فصلنامه پاسداری فرهنگی، سال اول، شماره 4.
- ضیایی پور، حمید. (1389)، جنگ نرم سایبری در فضای شبکههای اجتماعی، فصلنامه رسانه، سال بیستم، شماره 2.
- عبد الصبور، صلاح. (2014)، دلالات استخدام شبکات التواصل وتطورها فی الشرق الاوسط. بازیابی از:
http://www.science-press.net/education-formation/790
- فلیک، اووه. (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه:هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
- قاسمزاده، مرتضی. (1390)، نقش شبکههای اجتماعی در تحولات منطقهای و بینالمللی، پرتال سیاست ما. دیپلماسی عمومی و رسانهای.
- کرین، دایان؛ نوبو کاواشیما؛ کنجی کاوازاکی. (1388)، فرهنگ جهانی؛ رسانه، هنر، سیاستگذاری و جهانیشدن، مترجمین: نعمتالله فاضلی و مرتضی قلیچ، دانشگاه امام صادق علیهالسلام.
- گال، مردیت و دیگران. (1382)، روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، احمدرضا نصر و دیگران. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی و سمت. چاپ اول. ج 1.
- لابین، جاناتان. (2014)، 62 ملیون عربی یستخدمون فایسبوک،لندن، روزنامه الحیات (18/3/2014)،
- محمدپور، احمد. (1390)، روش تحقیق کیفی: ضد روش 2، تهران: جامعهشناسان.
- محمدی، علی. (1387)، جهانیشدن و استعمار نو، تهران: نشر نی.
- مک کوایل، دنیس. (1385)، نظریه ارتباطات جمعی، پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها، چاپ اول.
- مولایی، محمدمهدی. (1390)، چشمانداز رسانههای اجتماعی در سال 2011، ماهنامه کامپیوتر و ارتباطات، شماره 103.
- ویلیامز، ریموند. (1385)، تلویزیون تکنولوژی و شکل فرهنگی، ترجمه: منوچهر بیگدلی، تهران: انتشارات اداره کل پژوهشهای سیما.
- ویندال، سون؛ بنو سیگنایزر و جین اولسون. (1376)، کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- یوسفیارجمند، آرش. (1385)، تحلیل محتوای کیفی مجلات علمی و دیدگاههای صاحبنظران با توجه به مبانی نظری پویاییهای علم، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
- Aiello, S. (2011). The Face book Revolution Internet, Social Media, and the Globalization of Conflicts in the Middle east, SSRN, Retrived October, 2, 2011 from: http://ssrn.com/abstract=1809668
- Alexa. (2016). Retrived Octob,8, 2016 from:http://www.alexa.com.
- Comninos, A. (2011). Twitter Revolutions and Cyber Crackdowns: User-Generated.
- Content and Social Networking in the Arab Spring and Beyond, Association for Progressive Communications (APC), Retrived February, 26, 2012 from:
http://www.apc.org/en/system/files/AlexComninos_MobileInternet.pdf
- Ghannam, Jeffery. (2011). Social media in the ARAB WORD: leading up to the uprising of 2011. Center for international media assistance (CIMA).
- Larson, James. F. (1988). Global Television and Foreign Policy, New York, p 43.
- Mayring, P. (2004). Qulitative Content Analsis, in U.Flick, E.Kardoff and I.Steinke (Eds) A Companion to Qualitative Research, London: Sage.
- Mohammadi, Ali. (1977). International Communication and Globalization, pub SAGE, p 3.
- Pempek, T., & et al. (2009). “College students' social networking experiences on Facebook”, Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 30, pp: 227–238.
- Schillinger, R. (2011). “Social Media and the Arab Spring: What Have We Learned?”, The Huffington Post Web log comment, Retrived December, 20, 2011 from:
http://www.huffingtonpost.com/raymond-schillinger/arab-spring-socialmedia_b_970165.html
- Seward, Zachary M.. “Judge Expresses Skepticism About Facebook Lawsuit”. The Wall Street Journal ed. 2007-07-25. Retrieved 2008.
- statista.com. (2015). Leading social networks worldwide as of March 2015, ranked by number of active users (in millions). In The Statistics Portal (Statistics and Studies from more than 18,000 Sources). Retrieved from:
ranked-by-number-of-users