کامران فرج زاده؛ محمدتقی تقوی فرد؛ عباس طلوعی اشلقی؛ علیرضا رشیدی کمیجان
چکیده
امروزه بسیاری از زمینههای تحقیقاتی و کسبوکار بهنوعی با افکار، تصویرها و الگوهای ذهنی کاربران و مخاطبان خود سروکار دارند. لذا شناخت و آگاهی از نحوهی طرز فکر افراد، مشتریان و مخاطبان یک مجموعه در مورد آن، تأثیر فراوانی بر اخذ تصمیمات مناسب از سوی مدیران آن مجموعه، درراستای پیشبرد اهداف و حل مسائل مختلف دارد. از طرفی جمعآوری ...
بیشتر
امروزه بسیاری از زمینههای تحقیقاتی و کسبوکار بهنوعی با افکار، تصویرها و الگوهای ذهنی کاربران و مخاطبان خود سروکار دارند. لذا شناخت و آگاهی از نحوهی طرز فکر افراد، مشتریان و مخاطبان یک مجموعه در مورد آن، تأثیر فراوانی بر اخذ تصمیمات مناسب از سوی مدیران آن مجموعه، درراستای پیشبرد اهداف و حل مسائل مختلف دارد. از طرفی جمعآوری داده از کاربران، به جهت رسیدن به اهداف و نتایج تحقیق، با استفاده از روشهای سنتی معمولاً زمانبر و همراه با بیدقتی است. هدف از پژوهش حاضر ارائه رویکردی نوین جهت جمعآوری داده از افراد، بهمنظور سنجش ادراک آنان در خصوص یک موضوع معین، در قالب یک مطالعهی موردی میباشد. در این تحقیق جهت بررسی رضایتمندی کاربران سه اپلیکیشن تاکسیهای اینترنتی در ایران، به نامهای اسنپ، تپسی و کارپینو، از نظرات آنان در شبکه اجتماعی توییتر استفاده گردید. روش تحقیق در پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی است. جامعه آماری، کلیه کاربران سه اپلیکیشن یادشده و عضو در شبکه اجتماعی توییتر، میباشند که نظرات خود را در رابطه با این اپلیکیشنها منتشر مینمایند. در طول انجام تحقیق، درمجموع ۶۸۲ نظر از توییتهای مربوطه بهصورت مقطعی، در بازه زمانی تابستان ۱۴۰۰، با استفاده از رابط برنامه کاربردی توییتر و هشتکهای مرتبط، جمعآوری گردید.
منوچهر نادری ورندی؛ ویدا شقاقی؛ پانته آ فرودی؛ شهلا رقیب دوست؛ محمدتقی تقوی فرد
چکیده
در این مقاله نقش تکرارنویسه به عنوان عنصری پیرازبانی در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت تا شرکت ها بتوانند جملات تأثیرگذار بر مخاطب را با در نظر گرفتن نویسه های پرکاربرد در کلمات انتخاب و در تبلیغات و نام تجاری استفاده نمایند. در مورد نقش استفاده از تکرار نویسه به عنوان عنصری پیرازبانی در بازاریابی و تبلیغات با محوریت تأثیر ...
بیشتر
در این مقاله نقش تکرارنویسه به عنوان عنصری پیرازبانی در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت تا شرکت ها بتوانند جملات تأثیرگذار بر مخاطب را با در نظر گرفتن نویسه های پرکاربرد در کلمات انتخاب و در تبلیغات و نام تجاری استفاده نمایند. در مورد نقش استفاده از تکرار نویسه به عنوان عنصری پیرازبانی در بازاریابی و تبلیغات با محوریت تأثیر این عنصر بر مخاطب، پژوهش چندانی در زبان فارسی انجام نشده است. در این راستا، به منظور تعیین بسامد نویسه های دارای تکرار، شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام داده کاوی و پنج نویسه پرکاربرد استخراج شدند. به منظور اعتبارسنجی داده های به دست آمده از پرسشنامه استفاده شد و با نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه های تهران و خانواده های آنها درستی فرضیه های مورد نظر در رابطه با حروف پرتکرار و کاربرد آنها در تبلیغات مورد آزمایش قرار گرفت. همچنین، به بررسی تلفظپذیری کلمات از طریق تکرار نویسه جهت استفاده در تبلیغات و نام های تجاری پرداخته شد و استفاده از تکرار حروف به عنوان عنصری پیرازبانی برای چهار نویسه پرکاربرد در صورت تلفظپذیری تأیید شد.
سجاد فرهادی؛ محمدتقی تقوی فرد
چکیده
تحقیق حاضر در جستجوی پاسخ به این سؤال است که چگونه میتوان با استفاده از فناوری اطلاعات متکی بر سلامت همراه، کیفیت زندگی بیماران دیالیز را مورد پایش قرار داد. این مطالعه از نوع کاربردی- توسعهای بوده که در ابتدا شاخصهای معرفیشده در پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران دیالیزی[1]، از سه دیدگاه پزشکان، بیماران و همراه آنها رتبهبندی شده ...
بیشتر
تحقیق حاضر در جستجوی پاسخ به این سؤال است که چگونه میتوان با استفاده از فناوری اطلاعات متکی بر سلامت همراه، کیفیت زندگی بیماران دیالیز را مورد پایش قرار داد. این مطالعه از نوع کاربردی- توسعهای بوده که در ابتدا شاخصهای معرفیشده در پرسشنامه کیفیت زندگی بیماران دیالیزی[1]، از سه دیدگاه پزشکان، بیماران و همراه آنها رتبهبندی شده و معیار وزنی هر شاخص مشخص گردید. در ادامه سامانه پویای پایش کیفیت زندگی بیماران دیالیزی بر اساس وزن شاخصهای بهدستآمده مدلسازی و طراحی گردید. معماری ارائهشده برای سامانه مبتنی بر معماری سه لایه[2] است. در طراحی سامانه، سرویسهای گزارشگیری و سطوح دسترسی نیز به کار گرفته شد. نتایج رتبهبندی شاخصهای اصلی کیفیت زندگی بیماران مزمن کلیوی نشان میدهد نظر گروه پزشکان و همراهان بیمار هرچند که در وزن دهی معیارها متفاوت است ولی از دید هردو گروه رتبهبندی شاخصها شبیه است. در پیادهسازی سامانه نیز تحلیل دقیق و جمعآوری اطلاعات بهدستآمده از رتبهبندی شاخصهای کیفیت برای تشکیل مدل دادهای استفاده شد و بعد از تحلیل و اصلاح، مدلی مناسب با نیاز سامانه طراحی و مورداستفاده قرار گرفت. طراحی سامانه پویای پایش کیفیت زندگی بیماران دیالیزی بر پایه فناوری اطلاعات قدمی مؤثر در مدیریت درمان و افزایش کیفیت زندگی بیماران دیالیزی است. بهکارگیری معماری مناسب و پیش الگوهای بهینه و استاندارد منجر به افزایش قابلیتهای عملکردی، کاربردی، ذخیره و بازیابی مناسب سامانه میشود. [1] Kidney Disease Quality of Life Short Form (KDQOL-sf) [2] Model-View-Controller (MVC)