سیّد محمّد میرتقیان رودسری؛ مهدی کروبی؛ نجمه غریبی؛ مهشید ناسوتی
چکیده
همافزایی گردشگری و فضاهای مجازی مانند شبکههای اجتماعی، به یک فراجریان تبدیل شده است؛ تا جایی که به میزان غیرقابل باوری این دو به هم وابستهاند. هدف پژوهش حاضر، بررسی رفتار وفاداری الکترونیکی گردشگران در این فراجریان و عوامل موثر بر آن است. جامعهی آماری پژوهش، گردشگران کاربر در سایتهای شبکهی اجتماعی هستند. نمونهی آماری ...
بیشتر
همافزایی گردشگری و فضاهای مجازی مانند شبکههای اجتماعی، به یک فراجریان تبدیل شده است؛ تا جایی که به میزان غیرقابل باوری این دو به هم وابستهاند. هدف پژوهش حاضر، بررسی رفتار وفاداری الکترونیکی گردشگران در این فراجریان و عوامل موثر بر آن است. جامعهی آماری پژوهش، گردشگران کاربر در سایتهای شبکهی اجتماعی هستند. نمونهی آماری 1599 نفر تعیین گردید. از پرسشنامهی الکترونیکی برای جمعآوری دادهها استفاده شد. دادهها از طریق بستههای نرمافزاری SPSS25 و Lisrel8.5 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاکی از تایید تاثیر محیط خدمات الکترونیکی بر اعتماد، رضایت، تعهد و وفاداری الکترونیکی است. همچنین اعتماد الکترونیکی بر رضایت و وفاداری الکترونیکی تاثیرگذار بوده است. به علاوه رضایت الکترونیکی بر تعهد و وفاداری الکترونیکی تاثیر داشته است. مبتنی بر یافتهها، میتوان پیشنهاد کرد که شبکههای اجتماعی توجه بیشتری به عناصر محیط خدمات الکترونیکی مانند جذابیت دیداری، ارزش سرگرمکنندگی، قابلیت استفاده، سفارشی-سازی/شخصی سازی و تعاملات داشته باشند. همچنین، پیشنهادهای کاربردی دیگری ارائه گردید.