سیده عذرا میرکاظمی؛ سمانه راستگو؛ فرشته احمدآبادی
چکیده
پژوهش حاضر به پیشبینی میزان وابستگی به شبکههای اجتماعی تلفن همراه از طریق اهداف استفاده از این شبکهها در میان دانشجویان دانشگاههای منطقۀ 9 کشور پرداخته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و ابزار پژوهش پرسشنامه بوده است.. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشگاههای منطقه 9 کشور بود (11 دانشگاه) که از بین آنها 6 دانشگاه با محقق همکاری ...
بیشتر
پژوهش حاضر به پیشبینی میزان وابستگی به شبکههای اجتماعی تلفن همراه از طریق اهداف استفاده از این شبکهها در میان دانشجویان دانشگاههای منطقۀ 9 کشور پرداخته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و ابزار پژوهش پرسشنامه بوده است.. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشگاههای منطقه 9 کشور بود (11 دانشگاه) که از بین آنها 6 دانشگاه با محقق همکاری و پرسشنامه به شیوۀ نمونهگیری تصادفی طبقهای توزیع و جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی (تی تک نمونه، همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و رگرسیون چندگانه) استفاده گردید. نتایج نشان داد که وابستگی به شبکههای اجتماعی از حد متوسط بیشتر است و بین اهداف پرکردن اوقات فراغت، ارتباط با نزدیکان و دوستان، تنوع در استفاده از خدمات و ثبت رکورد در لایک بیشتر با وابستگی به این شبکهها همبستگی مثبتی به میزان 37/0 وجود دارد و این اهداف پیشبینی کنندۀ 3/14 درصد میزان وابستگی دانشجویان به شبکههای اجتماعی تلفن همراه به شمار میروند.