- امیرتیموری، محمد حسن. (۱۳۹۰)، طراحی پیامهای آموزشی، تهران: سمت.
- ایورز، کارن اس؛ بارون، آن ای. (۲۰۱۰)، پروژههای چند رسانهای در آموزش، ترجمه: خدیجه علی آبادی و اسماعیل اصلانی (۱۳۹۵)، تهران: بوکا.
- باکینگهام، دیوید. (۱۳۸۹)، آموزش رسانهای، ترجمه: حسین سرفراز، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
- برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (۱۳۹۱)، مصوب شورای عالی آموزشوپرورش، تهران: وزارت آموزشوپرورش.
- پریچارد، آلن. (۲۰۰۷)، تدریس اثربخش با فناوریهای اینترنت، ترجمه: اسماعیل زارعی زوارکی و حسین دهقانزاده (۱۳۹۴)، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- تقی زاده، عباس. (۱۳۹۳)، نقش آموزش سواد رسانهای بر توانایی پردازش پیامهای رسانهای دانشآموزان مقطع متوسطه، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم اجتماعی، گروه ارتباطات.
- حسن زاده، محمدرضا. (۱۳۸۲)، ضرورت آموزش رسانه، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، دوره ۱۰ شماره 33.
- دلاور، علی؛ خانیکی، هادی و شاهحسینی، وحیده. (۱۳۹۴)، مطالعه موردی اجرای طرح درس سواد رسانهای برای دانشآموزان چهارم ابتدایی. جامعه، فرهنگ و رسانه، شماره 4
- دهقان شاد، حوریه؛ محمودی کوکنده، سید محمد. (۱۳۹۱)، بررسی ضرورت آموزش سواد رسانهای کودکان و نوجوانان از نگاه متخصصان آموزشوپرورش شهر تهران، فصلنامه مطالعات رسانهای، شماره 7.
- رحمتی، محمد. (۱۳۹۳)، تأثیر استفاده از چندرسانهای مفاهیم علوم بر یادگیری، یادداری و انتقال یادگیری دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اراک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه علوم تربیتی.
- رضوی، عباس. (۱۳۹۰)، مباحث نوین در فناوری آموزشی، اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران.
- زارعی زوارکی، اسماعیل؛ قاسم تبار، عبدالله؛ مؤمنی راد، اکبر. (۱۳۹۳)، مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس و یادگیری، تهران: آوای نور.
- زنگنه، حسین. (۱۳۹۱)، مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی، تهران: آوای نور.
- سلطانی فر، محمد. (۱۳۸۵)، سانسور یا سواد رسانهای، فصلنامه رسانه، دوره ۱۷ شماره 4.
- سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. (۱۳۹۰)، تهران: وزارت آموزشوپرورش.
- شبیری، حسینیه السادات. (۱۳۹۲)،آموزش سواد رسانهای در فضای مجازی، مقایسه وبسایت مدیا استمارتس کانادا و وبسایت سواد رسانهای ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم اجتماعی، گروه ارتباطات.
- شیبا، تاکونومی. (۱۳۸۱)، تحلیل رویکرد انتقادی در سواد رسانهای مطالعات تطبیقی بین ژاپن و کانادا، ترجمه: زهره بیدختی، فصلنامه رسانه، دوره ۱۳ شماره 2.
- طاهریان، مریم. (۱۳۸۷)، سواد رسانهای؛ آموزش رسانهای کودکان و نوجوانان، پژوهشنامه مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، شماره ۲۲.
- طلوعی، علی. (۱۳۹۱)، سواد رسانهای، درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
- فدائی، سمیه. (۱۳۹۰)، تأثیر چند رسانهای آموزشی مواد توهمزا بر نگرش و آگاهی دانشآموزان پایه اول دبیرستان شهر تهران در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه تکنولوژی آموزشی.
- فرهادی، ربابه. (۱۳۸۲)، نقش فنآوری اطلاعات در آموزش، فصلنامه کتاب، ۵۶.
- کریمی، یوسف. (۱۳۷۹)، نگرش و تغییر نگرش، تهران: نشر دوران.
- کیا، علیاصغر؛ فتوحی کندلجی، المیرا. (۱۳۹۴)، نقش آموزش الکترونیک در ارتقای سطح آگاهی کاربران جوان اینترنتی از سلامت، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، دوره دوم شماره 5.
- گریسون. دی. آر، آندرسون. تری. (۲۰۰۳)، یادگیری الکترونیکی در قرن ۲۱ (مبانی نظری و عملی)، ترجمه: اسماعیل زارعی زوارکی و سعید صفایی موحد. (۱۳۸۴)، تهران: علوم و فنون.
- مایر، ریچارد. (۱۳۸۷)، یادگیری چند رسانهای، ترجمه: مهسا موسوی، تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی (نشر اثر به زبان اصلی ۲۰۰۱).
- مثنوی، امیر. (۱۳۹۳)، چند رسانهای آموزشی، اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران.
- ملکی، صفیالله. (۱۳۸۸)، فناوری اطلاعات در آموزشوپرورش، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- موسی رمضانی، سونیا. (۱۳۸۹)، بررسی تأثیر استفاده از روش آموزش چندرسانهای و سخنرانی بر یادگیری، یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی درس عربی دانشآموزان مراکز آموزش از راه دور تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه تکنولوژی آموزشی.
- نصیری، بهاره؛ عقیلی، سید وحید. (۱۳۹۱)، بررسی آموزش سواد رسانهای در کشورهای کانادا و ژاپن، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، دوره ۱۱ شماره 41.
- نیلی احمد آبادی، محمد رضا. (۱۳۸۶)، مجموعه مقالات دومین همایش فناوری آموزشی، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
- هرگنهان، بی.آر و السون، متیو اچ. (۱۳۹۴)، مقدمهای بر نظریههای یادگیری (ویرایش هشتم)، ترجمه: علیاکبر سیف، تهران: دوران.
- Angell, H. M. (2005). What music videos teach at-risk adolescent girls: making a case for media literacy curriculum (Doctoral dissertation, University of Florida).
- Anthony, C. M. (2009). Images of girls and women in the media: A media literacy project to mitigate the influence of beauty product advertising for girl scouts. Gonzaga University.
- Bradford. L. Y. (2001). Media literacy and attitude change Assessing the effectiveness of media literacy training on children's responses to persuasive messages.
- Hobbs, R. & Frost, R. (2003). Measuring the acquisition of media-literacy skills. Reading research quarterly, 38(3), 330-355.
- http://www.medialit.org/
- http://www.medialiteracyweek.ca/en/101_ whatis.htm.
- juang Wang, T. (2010). Educational benefits of multimedia skills training. TechTrends, 54(1), 47-57.
- Laitsch, D. (2006). Media Literacy Training, Commercial Television, and Consumerism in Schools, Volume4, Number 4.
- Mayer, R. E. & Moreno, R. (2002). Aids to computer-based multimedia learning. Learning and instruction, 12(1), 107-119.
- Mayer, R. E., & Anderson, R. B. (1992). The instructive animation: Helping students build connections between words and pictures in multimedia learning. Journal of educational Psychology, 84(4), 444.
- Ontario Education. (2006). A Guide to Effective Literacy Instruction,Grades 4 To 6, Volume Seven.
- Patterson, D. A. (2011). Impact of a multimedia laboratory manual: Investigating the influence of student learning styles on laboratory preparation and performance over one semester. Education for chemical engineers, 6(1), PP 10-30.
- Phang, A. (2005). Adda dose of media literacy in the media diplomas curriculum and syllabus.
- Robert, L. (2008). Holistic Media Education: An Assessment of the Effectiveness of a College Course in Media Literacy, Communication Quarterly Vol. 56, No. 1. Pp. 49-68. Retrieved: http://www.tandfonline.com/oi/rCCuY20.
- Serafin. Gina. M. (2011). Media mindfulness Developing the ability and motivation to process advertisements, ProQuest, UMl Dissertation Publishing.
- Sharma, Ramesh E., Mishra, sanjaya. (2005). multimedia as across – channel cultures and languages. Available in: Howard, Caoline. Boettcher, Judith, Jorraine.
- Simpson, E. & Courtney, M. (2002). Critical Thinking in Nursing Education: Literature Review. International Journal of Nursing Practice,Vol. 8, No. 2, pp. 89-98.
- Singh, N. (2012). Information Literacy in India and Germany: University Libraries as Activators of Life-long Learning. DESIDOC Journal of Library & Information Technology, 32(3).
- Sorden, S. D. (2005). A cognitive approach to instructional design for multimedia learning. Informing Science: International Journal of an Emerging Trans discipline, 8, 263-279.
- Sweller, J. & Chandler, P. (1994). Why some material is difficult to learn. Cognition and instruction, 12(3), 185-233.
- Teurlings, J. (2010). Media literacy and the challenges of contemporary media culture: On savvy viewers and critical apathy. European Journal of Cultural Studies, 13(3), 359-373.
- Thayer, Corey Michael. (2006). The Impact of a Media Literacy Programon Critical Thinking and Writing in a High School TV Production Classroom, A Dissertation presented to the faculty of College of Education of Touro University International infulfillment of requirements for degree of Doctor of philosophy.
- UNESSCO. (2011). Media and Information Literacy curriculum for Teacher, Edited: Carolyn Wilson, Alton Grizzle, Ramon Tuazon, Kwame Akyempong, Chi-Kim Cheung