مطالعات رسانه‌های نوین در دانشگاه‌های هاروارد؛ آکسفورد و کمبریج ارائه الگوی مطلوب برای دانشگاه علامه طباطبائی

مهدی مهدوی زاهد؛ زهرا محقق معین

دوره 9، شماره 33 ، خرداد 1402، ، صفحه 322-281

https://doi.org/10.22054/nms.2022.71394.1497

چکیده
  دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان زادگاه مطالعات حقوق رسانه در کشور، باید متناسب با سرعت و حجم بالای تحولات عرصۀ فناوری اطلاعات و چالش‌های حقوقی ناشی از آن‌، برنامه‌ریزی و محتوای آموزشی رشتۀ حقوق ارتباطات را روزآمد و کارآمد کند. هدف این پژوهش کمک به همگام‌سازی آموزش حقوق ارتباطات با تغییرات پویای اجتماعی در کشور است. این مقاله درصدد ...  بیشتر

نقش رسانه‌های اجتماعی در ارتباطات علمی اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی

گلنسا گلینی مقدم؛ میترا صمیعی؛ مریم کمالی

دوره 4، شماره 15 ، آبان 1397، ، صفحه 322-351

https://doi.org/10.22054/nms.2018.27860.371

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف تبیین نقش رسانه‌های اجتماعی در ارتباطات علمی اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفته است. پژوهش از نوع کاربردی به روش پیمایشی- تحلیلی انجام گرفته و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق­ساخته براساس مدل لانه زنبوری کیتزمان در رسانه‌های اجتماعی و مدل دانشگاه نامرئی (مدل ‌زاکالا) در ارتباطات علمی بوده ...  بیشتر

رسانه‌های اجتماعی و مشارکت سیاسی در انتخابات (رابطه استفاده از فیس‌بوک، تلگرام و اینستاگرام و مشارکت سیاسی دانشجویان در انتخابات هفتم اسفند 1394)

علیرضا عبداللهی نژاد؛ جواد صادقی؛ ابوذر قاسمی نژاد

دوره 2، شماره 5 ، خرداد 1395، ، صفحه 34-75

https://doi.org/10.22054/cs.2016.7004

چکیده
  در عصر کنونی، رفتار سیاسی شهروندان در جوامع گوناگون تحت تأثیر رسانه‌ها و فناوری‌های جدید ارتباطاتی قرار گرفته و تغییر شکل و ماهیت داده است. یکی از مهم‌ترین رفتارهای سیاسی شهروندان، مشارکت سیاسی و رفتار رأی‌دهی آنان است که بیش از هر چیز دیگری، در محدوده عمل و تأثیر وسائل ارتباط‌جمعی و به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی نوپدید قرار گرفته ...  بیشتر