- ازکیا، مصطفی و دربان آستانه، علیرضا (1382) روشهای کاربردی تحقیق، تهران: انتشارات کیهان.
- بیتس، دانیل و فرد پلاگ (1375) انسانشناسی فرهنگی، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران، انتشارات علمی.
- جلایی پور، حمیدرضا (1385) چهار ارزیابی جامعهشناختی از موقعیت زنان ایران، فصلنامه رفاه اجتماعی، شماره 5، صص 39-71.
- داناییفرد، حسن (1384) «تئوری پردازی با استفاده از رویکرد استقرائی؛ استراتژی مفهومسازی تئوری بنیادی»؛ ماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، سال دوازدهم، شماره 11.
- داناییفرد، حسن (1386) «همسازی شیوههای کمی و کیفی در پژوهشهای سازمانی: تأملی بر استراتژی پژوهش ترکیبی»؛ فصلنامه حوزه و دانشگاه روششناسی علوم انسانی.
- ذکایی، محمد سعید و پورغلام آرانی، زهرا (1384) خردهفرهنگ یا مصرف فرهنگی: پژوهشی بین دختران دانشآموز شهر تهران. فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره اول، شماره 4. ص 1- 25.
- رالف، موس (1375) نظریه بنیادی در مورد نوجوانی، صاحبالزمانی و دیگران، عطایی.
- رضایی، محمد (1392) بررسی الگوهای مصرف فرهنگی دانشجویی و نسبت آن با نحوه شکلگیری هویت اجتماعی: مطالعه دانشجویان دانشگاههای تهران. گزارش پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- سپاسگر شهری، ملیحه (1387) بررسی میزان و نحوه استفاده کودکان و نوجوانان از رسانهها، پژوهشهای ارتباطی پژوهش و سنجش، بهار 1387، دوره 15، شماره 53 صص 143-175.
- سعید، زهره، محسن فراهانی (1392) بررسی تأثیر رسانهها بر تربیت و رشد کودکان و نوجوانان، فصلنامة تربیت تبلیغی، سال اول، پیششماره دوم.
- سعیدی، علیاصغر (1387) تحول در مطالعات فراغت، مطالعات جوانان، شماره 13.
- علویان، فاطمه و سعید کیائی (1393) مطالعه کیفی رابطه بین مصرف فرهنگی نوجوانان و فرایند ساخت هویت، فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه، سال چهارم، شماره 13.
- فاضلی، محمد (1382) مصرف و سبک زندگی، قم: صبح صادق، چاپ اول.
- فلیک، اووه (۱۳۸۸) درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه: هادی جلیلی، تهران: نی.
- قاسمی، وحید؛ گنجی، محمد و مرادویسی، رزگار (1392). تأثیر تفاوتهای جنسیتی در استفاده از کالاهای فرهنگی (فیلم، موسیقی و کتاب) و نحوة گذراندن اوقات فراغت. فصلنامه مطالعات زنان، سال 11، شماره 1. ص 93 – 122.
- مارشال، کاترین و گرچن راسمن (1377) روش تحقیق کیفی، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- ماسن، پاول هنری (1380) رشد و شخصیت کودک، ترجمة مهشید یاسایی، تهران، نشر مرکز، چاپ سوم.
- محمد پور، احمد (۱۳۹۰) روش تحقیق کیفی ضد روش ۱، انتشارات جامعه شناسان.
- منتظر قائم، مهدی و فاطمه حاجی کاظم طهرانی (1393) سواد رسانهای و شیوههای نظارتی مادران بر مصـرف تلویزیـونهای ماهوارهای نوجوانان، فصلنامه رسانه، سال 25 ، شماره 4.
- منتظر قائم، مهدی و عرفانی حسین پور، رضوانه (1394). استفادۀ نوجوانان از تلفن همراه و آسیبشناسی و روشهای فرهنگی و فنی مقابله. رسانه و فرهنگ، پژوهشکدۀ علوم و مطالعات فرهنگی، سال پنجم، شمارۀ دوم، پاییز و زمستان 1394، صص 55-8.
- هالد، فیلد (1356) روانشناسی کودک و بالغ، مشفق همدانی، صفی علیشاه، ص 295 تا 306.
-
- Bell, Beth Teresa & Dittmar, Helga (2012) Does Media Type Matter? The Role of Identification in Adolescent Girls’ Media Consumption and the Impact of Different Thin-Ideal Media on Body Image, Sex Roles 65:478–490
- Depoy, Elizabeth, &Gitlin, Laura (2005). Introduction to research: Understanding and applyingmultiple strategies (3rd ed.). St. Louis: Mosby Press.
- Escardı´bul, Josep-Oriol & Mora, Toni & Villarroya, Anna (2012) Peer effects on youth screen media consumption in Catalonia (Spain), J Cult Econ – Fries. Pub
- Glaser, Barney; Straus, Anselm; (1967) “The discovery of grounded theory”; Chicago; Aldine Press
- Hoffman,Lindsay. and Thompson,Tiffany (2009), the effect of television viewing on adolescents civic participation. Journal of Broad casting & electronic media, 53(1).
- Kvale, Steinar (1996) Interviews: an introduction to qualitative research, interviewing, Thousand Oaks, California: Sage Publications.
Websites;
- Nielsen Institution, http://www.nmprevention.org/Project_Docs/Nielsen_HowTeensUseMedia_June2009.pdf, accessed in 2019/1/21.
- Strauss, Anselm & Corbin, Juliet (1998) “Basics of qualitative research”, Newbury Park, CT: Sage Publications.