احمدزاده، روحالله و داوری، سمیه. (1396). منابع کسب خبر اصحاب رسانه و میزان اعتماد به این منابع. فصلنامه مطالعات رسانهای. شماره 36 بهار و تابستان 1396.
باستانی، سوسن، خانیکی، هادی و ارکانزاده، سعید (1397)، «مردم، رسانههای جریان اصلی و مصرف رسانههای نوین؛ پیمایش مصرف، اعتماد، رضایت و مشارکت رسانهای شهروندان تهرانی»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، دوره 4، شماره 14، 33-1.
باصری و حاجیانی (1389). کارکرد رسانههای ماهوارهای در تصویرسازی ذهنی مردم. مجله روانشناسی نظامی. زمستان 1389، دوره 1، صفحه 79 تا 89.
بصیریان جهرمی، حسین، عبدالحسینی، محمد و بردبار، ملیکا (1395)، «رسانههای اجتماعی و مدیریت بحران؛ نقش تلفنهای همراه هوشمند در کنشگری اجتماعی»، فصلنامه رسانه، دوره 27، شماره 102، صص 57-83.
رسولی، محمدرضا و مریم مرادی (1391). بررسی عوامل مؤثر بر تولید محتوا در شبکههای اجتماعی. علوم اجتماعی، شماره 36، آبان ماه
زارعی قرکانلو، قاسم، مشبکی، اصغر و کردنائیج، اسدالله. (1393). ارزیابی استراتژی انتخاب رسانه تبلیغاتی مبتنی بر رفتار مصرفکنندگان، مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی. دوره 9 شماره 2 پاییز و زمستان 1393
سورین، ورنر جی و جیمز دبلیو تانکارد (1384). نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: انتشارات سیمای شرق ص 392.
سون، ویندال؛ بنو، سیگنایزر؛ جین، اولسون (1376). کاربرد نظریههای ارتباطات. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
شریفی، سیدمهدی و افشین امیدی (1397). ژورنالیسم تلویزیونی معرفتشناسی، فلسفه، روشها، انتشارات تیسا، تهران.
فرقـانی، محمدمهـدی، بـدیعی، بهـاره (1394). «فراینـد اهلـیسـازی تکنولـوژی رسانهای»، فصلنامه مطالعات رسانههای نـوین، سال اول، شـماره چهـارم، تهران: دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، صص 133-178.
مسعودی، امید علی. (1397). پژوهشی برای تبیین تعریف خبر در روزنامهنگاری. علوم خبری. شماره 28 زمستان 1397
میرزایی اهرنجانی، حسن و دیگران (1391) «طراحی مدل سنجش اعتبار رسانهای، مطالعه موردی: برنامههای خبری سیمای جمهوری اسلامی ایران»، مجله مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دوره 4، شماره 9، صص 99-116
نیکو، مینو و دیگران (1381). شناخت مخاطب تلویزیونی با رویکرد استفاده و رضایتمندی، تهران: انتشارات سروش.
الوندی، پدرام. (1388). روزنامهنگاری شهروندی، تهران، انتشارات همشهری
Boczkowski, Pablo, Mitchelstein, Eugenia, & Matassi, Mora. (2017). Incidental news: How young people consume news on social media. Paper presented at the Proceedings of the 50th Hawaii International Conference on System Sciences.
Chayko, Mary (2017). Superconnected: the Internet, digital media, and techno-social life, Sage publication.
Dahlgren, Peter. (2009). Media and political engagement: Citizens, communication, and democracy: Cambridge University Press. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5), pp 1501.
Kaplan, Andreas & Michael Haenlein, (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons.
Reusken, Harold. (2015),"Social media has a growing impact on the news", http://ing.com/sming15, 8 October 2015
Tseng, C.-H. & Wei, L.-F. (2020). "The efficiency of mobile media richness across different stages of online consumer behavior". International Journal of Information Management, 50, pp 353-364
Wang, Z., Irwin, M., Cooper, C. & Srivastava, J. (2015). "Multidimensions of media multitasking and adaptive media selection". Human Communication Research, 41(1), pp 102-127.
Yang, C.-c. & Brown, B. B. (2015). "Factors involved in associations between Facebook use and college adjustment: Social competence, perceived usefulness, and use patterns". Computers in Human Behavior, 46(245-253).
Zha, X., Yang, H., Yan, Y., Liu, K. & Huang, C. (2018). "Exploring the effect of social media information quality, source credibility and reputation on informational fit-to-task: Moderating role of focused immersion". Computers in Human Behavior, 79(1), pp 227-237.
Zhai, Y., Sun, S., Wang, F. & Ding, Y. (2017). "Multiplicity and uncertainty: Media coverage of autism causation". Journal of Informetrics, 11(3), pp 873-887.
Zhao, J. & Wang, J. (2020). "Health Advertising on Short‐Video Social Media: A Study on User Attitudes Based on the Extended Technology Acceptance Model".
Zheng, Y. (2020). "Using Mobile Donation to Promote International Fundraising: A Situational Technology Acceptance Model". International Journal of Strategic Communication, 14(2), pp 73-88.