منابع
آقا رجبی، ریحانه و محمدرضا رسولی. (1394) تحلیل محتوای الگوهای سبک زندگی در شبکه «من و تو» (با تأکید بر برنامه من و تو پلاس). فصلنامه مطالعات ماهواره و رسانههای جدید. تابستان و پاییز. سال سوم، شماره 12 و 13. صص 53-89.
پاینده، حسین. (1385). نقد ادبی و مطالعات فرهنگی: قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون ایران. تهران: روزنگار.
تاجیک اسماعیلی، سمیه و رقیه لطیفی. (1395) نقش تماشای سریالهای ماهوارهای بر فرهنگ عمومی. مطالعات علوم اجتماعی ایران، سال سیزدهم، شماره 50.
توسلی، غلام عباس. (1373). نظریههای جامعهشناسی. تهران: سمت.
خادمیان، طلیعه. (1388). سبک زندگی و مصرف فرهنگی: مطالعهای در حوزه جامعهشناسی فرهنگی و دیباچهای بر سبک زندگی فرهنگی ایرانیان. تهران: انتشارات جهان کتاب.
خانی، کاظم و علیرضا سلاجقه. (1398) بررسی نقش شبکه ماهوارهای «من و تو» در تغییر سبک زندگی (موردمطالعه: شهروندان 20 تا 35 سال غرب استان تهران). فصلنامه علمی دانش انتظامی غرب استان تهران. پاییز، دوره ششم. شماره 23. صص 2-20.
خوانچهسپهر، شیرزاد و عرفان ناصری. (1388). «نقش بازنمایی رسانهای الگوهای مصرف در شکلگیری نگرشها و رفتارهای مصرفی مخاطبان». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. بهار 1389. شماره 61. مرکز تحقیقات و مطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. صص 147-119
رفیع پور، فرامرز. (1378). وسایل ارتباطجمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی. تهران: افرا.
رفیعپور، فرامرز. 1397. آناتومی جامعه. تهران: شرکت سهامی انتشار.
سخایی، ایوب، گلچین، مسعود و علیرضا افشانی. (1391) مطالعه میزان و نوع استفاده از شبکههای ماهوارهای فارسیزبان و مناسبات خانوادگی در بین شهروندان تهرانی. فصلنامه مطالعات راهبردی زنان. تابستان، سال چهاردهم، شماره 56.
سرمد، زهره، عباس بازرگان، الهه حجازی. (1376). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
عزیزی، محبوبه و نورالدین رضوی زاده. (1386). بررسی تأثیر مصرف رسانهها بر سبک زندگی ساکنان تهران. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
علیزاده، رسول و جعفر حسین پور و رضا عبدالرحمانی. (1397) بررسی تأثیر برنامههای شبکههای ماهوارهای فارسیزبان بر ازهمگسیختگی خانواده (موردمطالعه شهر تهران). فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی. تابستان، سال 9، شماره 35. صص 155-190.
علیزاده، عبدالرحمن و محمد فتحینیا. (1386). «سبک زندگی طبقات اجتماعی در سریالهای خانوادگی تلویزیون». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. زمستان. شماره 52. مرکز تحقیقات و مطالعات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. صص 114-83.
فاضلی، محمد. (1382). مصرف و سبک زندگی. تهران: انتشارات صبح صادق.
قادیان انارمرزی، فاطمه و فرحناز مصطفوی کهنگی. (1397) تأثیر شبکههای ماهوارهای بر سبک زندگی جوانان (مطالعه موردی: جوانان شهر بابلسر). مجله دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی. شهریور. سال اول شماره 4. صص 43-59.
گیدنز، آنتونی. (1387). تجدد و تشخص. ترجمه ناصر موفقیان تهران: نشر نی.
لطفی، کیوان. (1390). بازنمایی الگوهای سبک زندگی در سریالهای تلویزیونی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم اجتماعی. دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
محمد پور، احمد. (1390). روش تحقیق کیفی ضد روش (مراحل و رویههای عملی در روششناسی کیفی). ج 2 تهران: جامعه شناسان.
محمدپور، سارا و فرهاد عابدینی بین کلائی. (1397). بررسی نقش شبکه ماهوارهای جم بر فرهنگ جوانان. فصلنامه پژوهش اجتماعی. زمستان. دوره 10. شماره 41. صص 99-118.
مرادی، حجتالله و تیلان شعبان. (1398) «تأثیر شبکه تلویزیونی ماهوارهای برنهاد خانواده و راهکارهای مقابله». مطالعات دفاعی استراتژیک، دوره 17، شماره 78.
واندربرگ، فردریک. (1386). جامعهشناسی جرج زیمل. ترجمه عبدالحسین نیک گهر. تهران: توتیا.
هاشمیان فر، ع و خدایی، ه (1394) تحلیل محتوای سریالهای ماهواره در ارائه الگوی نقش به زنان و کاهش امنیت خانوادهها. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، سال اول، شماره 4.
یاقوتی، هدا و امید بهرامیان. (1395) رابطه استفاده از شبکههای ماهوارهای فارسیزبان و پای بندی به هویت فرهنگی در زنان شهر تهران. فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان. بهار، سال 14، شماره 1، صص 187-216.
یاوری، بهنام و سیاوش صلواتیان. (1396) شناسایی و طبقهبندی آسیبهای فرهنگی و اجتماعی ناشی از مصرف سریالهای ماهوارهای با استفاده از روش فراترکیب. فصلنامه راهبرد فرهنگ. پاییز، شماره 39.
Bell, David & Joanne Hollows. (2006). Historicizing Lifestyle: Mediating Taste, Consumption and Identity from 1900s to 1970s. London: Ashgate.
Jensen, Pia Majbritt. (2007). Television Format Adaption in A Trans- National Perspective. Thesis for PhD: Aarhus University of Denmark.
Lewis, Tania & Fran Martin. (2010). "Learning Modernity: Lifestyle Advice Television in Australia, Taiwan and Singapore". Asian Journal of Communication. Vol 20. No 3. pp. 318-336.
Smith, Angela. (2010). "Lifestyle Television Programmes and the Construction of the Expert Host". European Journal of Cultural Studies. Vol 13. No 2. pp. 191-205.
Torbati, Yeganeh, (2012, April 18). London TV channel dips a toe into Iran culture war. Retrieved from: https://www.reuters.com/ article/entertainment-us-britain-iran-tv/london-tv-channel-dips-a-toe-into-iran-culture-war-idUSBRE83H0QD20120418