منابع
بروجردی، مهدخت؛ ایلالی، سید حسن. (1397). پیامدهای زیست مجازی ایرانیان. فصلنامه رسانههای نوین. دوره چهارم، شماره 16. صص 110-76.
دپارتمان مطالعات و سیاستگذاری فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1395). ابعاد فرهنگی برنامه ششم توسعه. چاپ اول، تهران: مرکز پژوهشی آرا.
رضایی، محمد؛ خلیلیاردکانی، محمدعلی؛ ضابطیان، بهرنگ. (1394). حیات فیسبوکی در ایران: ساخت خود زنانه در فیسبوک. فصلنامه رسانههای نوین. دوره اول، شماره 1. صص 125-97.
تلکامنیور. (1394).
«آخرین آمار کاربران فضای مجازی در ایران»، تلکامنیور.
بازنشانی شده در: 7، اردیبهشت، 1394، ساعت 13:20 به نشانی: [www.telecomnews.ir].
سورین، ورنرجوزف؛ تانکارد، جیمز. (1395). نظریههای ارتباطات. ترجمه: علیرضا دهقان. چاپ هفتم، تهران: دانشگاه تهران.
عدلیپور، صمد؛ قاسمی، وحید؛ محمدتبار، سیداحمد. (1393). تأثیر شبکه اجتماعی فیسبوک بر هویت فرهنگی جوانان شهر اصفهان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، دوره دوم، شماره 1. صص 28-1.
قاسمی، وحید؛ عدلیپور، صمد؛ کیانپور، مسعود. (1391). تعامل در فضای مجازی شبکههای اجتماعی اینترنتی و تأثیر آن بر هویت دینی جوانان: مطالعه موردی فیسبوک و جوانان شهر اصفهان. فصلنامه علمی –پژوهشی دین و ارتباطات، دوره نوزدهم، شماره 2.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با زیرنویس نظرات تفسیری شورای نگهبان. (1394). گردآورنده: عاطفه زاهدی، چاپ اول، تهران: جنگل، جاودانه.
کیانپور، مسعود؛ عدلیپور، صمد؛ ملکاحمدی، حکیمه. (1393). تعامل در فیسبوک و تأثیر آن بر هویت مدرن جوانان شهر اصفهان. دو فصلنامه مجله جهانی رسانه، دوره نهم، شماره 2. صص 284-267.
کیا، علیاصغر؛ نوری مرادآبادی، یونس. (1391). عوامل مرتبط با گرایش دانشجویان به شبکه اجتماعی فیسبوک: بررسی تطبیقی دانشجویان ایران و امریکا. فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، دوره سیزدهم، شماره 49. صص 212-181.
مهدیزاده، شراره؛ عنبرین، زینب. (1388). بررسی رابطه میزان و نحوه استفاده از اینترنت و هویت فرهنگی جوانان. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 17.
ویندال، سون؛ سیگنایترز، بنو؛ اولسون، جین. (1387). کاربرد نظریههای ارتباطات. ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: جامعهشناسان.
Akpan, Uwem, Enobong Akwaowo, and Nsikan Senam. (2013). "Uses and Gratifications of Social Networking Websites Among Youths in Uyo, Nigeria". International Journal of Asian Social Science, 3(2), 353-369.
Al Omoush, Khaled Saleh, Saad Ghaleb Yaseen, and Mohammad Atwah Alma’Aitah. (2012). "The Impact of Arab Cultural values on Online Social Networking: The Case of Facebook". Computers in Human Behavior, 28(6), 2387-2399.
Ameli, Saied Reza. (2017). "Dual Spacization of Cultures: Problematization of Cyberspace and Cultural Matters". Journal of Cyberspace Policy Studies, 1(1), 1-18.
Barker, Chris. (2004). The Sage Dictionary of Cultural Studies. London; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.
Berry, John W. (2007).. "Acculturation strategies and adaptation.". New York: Guilford.
Castells, Manuel. (2011).
"The Power of Identity: The Information Age: Economy, Society, and Culture". (2nd ed)
New Jersey: Wiley.
Christofides, Emily, Amy Muise, and Serge Desmarais. (2009). "Information Disclosure and Control an Facebook: Are They Two Sides of the Same Coin or Two Different Processes?". CyberPsychology & Behavior, 12(3), 341-345.
Côté, James E., and Charles G. Levine. (2014). Identity, formation, agency, and culture: A social psychological synthesis. Psychology Press.
Crisp, Richard J., and Rhiannon N. Turner. (2011). "Cognitive Adaptation to the Experience of Social and Cultural Diversity". Psychological Bulletin, 137(2), 242-257.
Croucher, Stephen M., and Diyako Rahmani. (2015). "A Longitudinal Test of the Effects of Facebook on Cultural Adaptation". Journal of International and Intercultural Communication, 8(4), 330-345.
Ebrahimi, Marziyeh, and Ramón Salaverría. (2015). "Virtual Identities of Muslim Women: A Case Study of Iranian Facebook Users". Observatorio (OBS*), 9(1), 159-170.
Ellison, Nicole B., Jessica Vitak, Rebecca Gray, and Cliff Lampe. (2014). "Cultivating social resources on social network sites: Facebook relationship maintenance behaviors and their role in social capital processes". Journal of Computer‐Mediated Communication, 19(4), 855-870.
http://www.alexa.com/siteinfo
Jackson, Linda A., and Jin-Liang Wang. (2013). "Cultural Differences in Social Networking Site Use: A Comparative Study of China and the United States". Computers in Human Behavior, 29(3), 910-921.
Kaplan, Andreas M., and Michael Haenlein. (2010). "Users of the World, Unite! the Challenges and Opportunities of Social Media". Business Horizons, (53),59-68.
Katz, Elihu. (1973). "Uses and Gratifications Research". The Public Opinion Quarterly, 37(4), 509-523
Lin, Kuan-Yu, and Hsi-Peng Lu. (2011). "Why People Use Social Networking Sites: An Empirical Study Integrating Network Externalities and Motivation Theory". Computers in Human Behavior, 27(3), 1152-1161.
Mao, Yuping Y., and Yuxia Y. Qian. (2015). "Facebook Use and Acculturation: The Case of Overseas Chinese Professionals in Western Countries". International Journal of Communication, 9(1), 2467-2486.
Mouakket, Samar. (2015). "Factors influencing continuance intention to use social network sites: The Facebook case." Computers in Human Behavior, 53: 102-110.
Raman, Priya, and Jake Harwood. (2008). "Acculturation of Asian Indian Sojourners in America: Application of the Cultivation Framework". Southern Communication Journal, 73(4), 295-311.
Rui, Jian Raymond, and Hua Wang. (2015). "Social Network Sites and International Students’ Cross-Cultural Adaptation". Computers in Human Behavior, (49), 400-411.
Sawyer, Rebecca., & Chen, Guo-Ming. (2012). "The Impact of Social Media on Intercultural Adaptation". Intercultural Communication Studies, 21(2), 151-169.
Sheldon,
Pavica., and Bryant,
Katherine. (2016)
. "Instagram: Motives for Its Use And Relationship To Narcissism And Contextual Age". Computers in Human Behavior, (58), 89-97.
Smock,
Andrew D., Ellison,
Nicole B., Lampe,
Cliff., and Wohn,
Donghee Yvette. (2011).
"Facebook as a Toolkit: A Uses and Gratification Approach to Unbundling Feature Use". Computers in Human Behavior, 27(6), 2322-2329.
Stern, Lesa A., and Kim Taylor. (2007). "Social Networking on Facebook". Journal of the Communication, Speech & Theatre Association of North Dakota, (20), 9-20.
Sussman,
Nan M. (2002).
"Testing the Cultural Identity Model of the Cultural Transition Cycle: Sojourners Return Home". International Journal of Intercultural Relations, 26(4), 391-408.
Sawyer, Rebecca, and Guo-Ming Chen. (2012). "The Impact of Social Media on Intercultural Adaptation".Intercultural Communication Studies, 21(2), 151-169.
Tyler, Tomas. (2012). "Social Networking and Globalization, Mediterranean". Journal of Social Sciences. 4(6).
Vasalou, Asimina, Adam N. Joinson, and Delphine Courvoisier. (2010). "Cultural Differences, Experience with Social Networks and the Nature of “True Commitment” in Facebook". International Journal of Human-Computer Studies, 68(10), 719-728.