منابع
- ابوت، پاملا؛ والاس، کلر. (1380)، جامعهشناسی زنان، ترجمه: منیژه نجم عراقی، تهران: نشر نی.
- استیونسن، نیک. (1384)، رسانههای جدید و جامعه اطلاعاتی: شیلر، کاستلز، ویریلیو و فمینیسم سایبر، فصلنامه رسانه، شماره 62.
- اعرابی، سیدمحمد؛ فیاضی، مرجان. (1385)، گونه شناسی دیدگاهها و الگوهای توانمندسازی، مطالعات مدیریت صنعتی، شماره 13.
- الهی فر، کبری. (1389)، روابط آنلاین کاربران اینترنتی ایرانی دارای معلولیت و تجربه توانمندسازی فردی و اجتماعی، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی.
- برهانی، حوریه سادات؛ لالمی، شیده. (1388)، زنان، جامعه اطلاعاتی و شکاف جنسیتی، نشریه فرهنگ، شماره 70.
- جباری، حبیب. (1384)، رویکردهای اجتماعمحور، فصلنامه رفاه اجتماعی، سال پنجم، شماره 18.
- شعبانعلی فمی، حسین؛ فلاح حقیقی، نگین؛ اسدی، علی؛ بیژنی، مسعود. (1389)، تحلیل جنسیتی مهارتهای کاربری فناوری اطلاعات در امور ترویج کشاورزی استان گیلان، زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، دوره 8، شماره 4.
- شکوری، علی؛ رفعت جاه، مریم؛ جعفری، معصومه. (1386)، مؤلفههای توانمندی زنان و تبیین عوامل مؤثر بر آنها، پژوهش زنان، دوره 5، شماره 1.
- فرخی، طاهر. (1376)، نقش زنان در توسعه پایدار، تواناسازی زنان، ماهنامه تعاون، ش 74.
- فرشباف، ساحل. (1389)، بازنمایی زیست جهان زنان در فضای وبلاگی ایران (با تاکید روزمره زنان و دختران)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی.
- کتابی، محمود؛ یزد خواستی، بهجت؛ فرخی راستابی، زهرا. (1384)، پیششرطها و موانع توانمندسازی زنان: مطالعه موردی زنان شهر اصفهان، مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، جلد نوزدهم، شماره 2.
- کورتز، نورمن. (1384). مقدمهای بر آمار در علوم اجتماعی. ترجمه: حبیبالله تیموری، نشر: نی.
- منتظر قائم، مهدی؛ تاتار، عبدالعزیز. (1384)، اینترنت، سرمایه اجتماعی و گروههای خاموش، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 4.
- دواس، دی. ای. (1376)، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه: هوشنگ نایبی. تهران: نشر نی.
- Ashley, S, A, Maksel, A & Craft, S. (2013). Developing a News Media Literacy Scale. Journalism & Mass Communication Educator 68: 7.
- Bergsma, Lynda J. (2004). Empowerment Education: The Link between Media Literacy and Health Promotion. American Behavioral Scientist 48: 152.
- Brimacombe, T &Skuse, A. (2013). Gender, ICTs, and Indicators: Measuring Inequality and Change. Gender Technology and Development 17: 131.
- Craft, S., Maksl, A., & Ashley, S. (2013). "Measuring News Media Literacy How Knowledge and Motivation Combine to Create News-Literate Teens".Retrieved from
http://scholarworks.boisestate.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1062 context=communication_facpubs accessed 20July 2013
- Gajjala, R &Mamidipudi, A. (1999). Cyberfeminism, technology, and international 'development', Gender & Development, 7:2, 8-16.
- Gruber, S. (2006). Communication Gone Wired: Working Toward a "Practiced" Cyberfeminism, The Information Society: An International Journal, 15:3, 199-208.
- johnson, N. (2013). Empowerment of Rural Women Through Media Literacy Education. Available at:
- Kellner, D& Share, J. (2005). Toward Critical Media Literacy: Core concepts, debates, organizations, and policy. studies in the cultural politics ofeducation Vol. 26, No. 3, September 2005, pp. 369_/386.
- Linn, P. (1987). Gender Stereotypes, Technology Stereotypes. Gender and Expertise. Ed. M. McNeil.London: Free Association Books.
- Malhatra, S., R. schuler and C. Boender (2002). Measuring Women's Empowerment as a Variable in International Development, Available at:
http://www4.worldbank.org/afr/ssatp/resources/html/gender-rg
- Sayers, T. (1998). Cyberfenenismin Canada: Women, Women's Organaizations, The Women's Monment and Internet Technology. A thesis submitted to the Department of Sociology in conformity with the requirements for the degree of Master of Arts.
- Van Zoonen, L. (2002). Gendering the Internet: Claims, Controversies and Cultures, European Journal of Communication 17: 5-23.