منابع
- تودوروف، تزوتان. (1377)، منطق گفتوگویی میخاییل باختین. ترجمه: داریوش کریمی. تهران: نشر مرکز.
- چاوشیان، حسن؛ حسینی رشت آبادی، سیدجواد. (1389)، ستارههای مردانگی و مردانگی ستارهها بررسی تغییر الگوی غالب مردانگی بازیگران سینمای بعد از انقلاب ایران. تحقیقات فرهنگی ایران: دوره 3، شماره 4 (پیاپی 12).
- رشیدی، صادق. (1393)، مطالعات انتقادی (نظریههای انتقادی معاصر در نقد ادبیات و هنر)، تهران: علم.
- سجودی، فرزان. (1387)، نشانهشناسی کاربردی. تهران: علم.
- گوهریان، الهام. (1392)، مولفههای شکل گیری ستاره در سینمای ایران مطالعه موردی نیکی کریمی و هدیه تهرانی در دهه70. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی.
- لمان، پیتر؛ لور، ویلیام. (1393)، تعمق در فیلم، تماشا کنید، بگویید و بشنوید، لذت ببرید. ترجمه: حمیدرضا احمدی لاری. تهران: ساقی.
- نامور مطلق، بهمن. (1386)، ترامتنیت: مطالعه روابط یک متن با دیگر متنها. مقاله در: پژوهشنامه علوم انسانی. دانشگاه شهید بهشتی، شمارهی 56.
- نامور مطلق، بهمن. (1390)، درآمدی بر بینامتنیت. تهران: نشر سخن.
- هالووز، جوآن؛ یانکوویچ، مارک. (1391)، نظریه فیلم عامه پسند. ترجمه: پرویزاجلالی. تهران: ثالث.
- Allen, Graham. (2000). Intertextuality, London and New York. Rutledge Press.
- Braudy, L. (1986). The Frenzy of Renown: Fame and Its History. Oxford: Oxford University Press.
- Bose, N. (2014). "Bollywood’s fourth Khan": deconstructing the ‘hatke’stardom of Vidya Balan in popular Hindi cinema. Celebrity Studies, 5(4), 394-409.
- Burr, T. (2012). Gods like us : on movie stardom and modern fame: on movie stardom and modern fame. New York: Pantheon.
- Chandler, Daniel. (2007). The Basic Semiotics. London and New York, Rutledge Press.
- Driessens, Olivier. (2013). The celebritization of society and culture: Understanding the structural dynamics of celebrity culture. International Journal of Cultural Studies 16(6)
- Dyer, R. (2004 [1986]). Heavenly Bodies: Film Stars and Society, 2nd edn. New York: Routledge.
- Dyer ,R. (2007 [1979]). Stars, 2nd edn. London: BFI.
- Gabler, N. (1998). Life: The Movie. How Entertainment Conquered Reality. New York: Vintage.
- Hepp, A. (2012). Mediatization and the ‘molding force’of the media. Communications 37(1): 1–28.
- Krotz, F. (2007). The meta-process of ‘mediatization’ as a conceptual frame. Global Media and Communication 3(3): 256–260.
- Marshall, PD. (1997). Celebrity and Power: Fame in Contemporary Culture. Minneapolis: University of Minnesota Press.
- McCaa, J. K. (2015). Fame, celebrity & mass media in the digital age: Daniel Boorstin's cultural decline, or passport to a parallel universe?. The University of Texas at Dallas.
- Peirce, Charles Sanders. (1931,58). Collected Paper. (8vols); Ed. Charles Hartshorne, Paul Weiss and Arthur W. Burks. Cambridge, MA: Harvard University Press.