- ابراهیمی، شهروز؛ نجفی داود؛ محمود اوغلی، رضا؛ صادقی نقدعلی، زهرا. (1392)، رابطه شبکههای اجتماعی و مشارکت سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان، فصلنامه راهبرد، سال بیست و دوم، شماره 66.
- استیونسون، نیک. (1395)، شهروندی فرهنگی: مسائل جهانوطنی، ترجمه: ابوذر قاسمینژاد و ساناز اسماعیلی، تهران: جامعهشناسان.
- اشتریان، کیومرث؛ امیرزاده، محمدرضا. (1394)، بررسی تأثیرات شبکههای اجتماعی مجازی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی: شهر تهران)، فصلنامه سیاست، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دوره 45، شماره 4.
- بیکر، ترز. آل. (1385)، نحوة انجام تحقیقات اجتماعی، ترجمه: هوشنگ نایبی، تهران: نی.
- پناهی، محمدحسین. (1386)، جامعه شناسی مشارکت سیاسی زنان، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
- پناهی، محمد حسین؛ عالیزاد، اسماعیل. (1384)، تأثیر وسایل ارتباطجمعی بر مشارکت سیاسی شهروندان تهرانی، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 28 و 29.
- توسلی، غلامعباس. (1382)، نظریههای جامعه شناسی (1)، تهران: دانشگاه پیام نور، چاپ نهم.
- دادگران، محمد. (1385)، مبانی ارتباطات جمعی، تهران: مروارید، چاپ نهم.
- دانش، پروانه؛ مهدیان، مونا (1393)، بررسی نقش رسانههای مجازی در مشارکت سیاسی: موردمطالعه شهروندان تهران، فصلنامه مطالعات افکار عمومی، سال سوم، شماره 10.
- دوبنوا، آلن. (1372)، اصول هفتگانه دموکراسی مبتنی بر مشارکت، ترجمه: بزرگ نادر زاد، مجله اطلاعات سیاسی- اقتصادی، شماره 78-77.
- ای، دواس. (1385)، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه: هوشنگ نایبی، تهران: نی.
- ذکایی، محمدسعید؛ حسنی، محمدحسین. (1394)، گونه شناسی کاربران رسانههای اجتماعی، فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال پنجم، شماره هفدهم.
- راش، مایکل. (1377)، جامعه و سیاست؛ مقدمه ای بر جامعه شناسی سیاسی، ترجمه: منوچهر صبوری، تهران: سمت، چاپ اول.
- سبیلان اردستانی، حسن. (1389)، نقش رسانهها در فرآیند جلب مشارکت سیاسی، پژوهشنامه رسانه و مشارکت سیاسی، شماره 50.
- سردار آبادی، خلیل؛ محسنیان راد، مهدی؛ سینایی، وحید؛ غفاری، مسعود (1382)، بررسی تأثیر رسانههای جمعی، فناوریهای نوین ارتباطی و ارتباطات فردی بر آگاهی سیاسی (موردمطالعه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران)، مجله علوم انسانی، شمارههای 3 و 4.
- قبادی، مجید؛ جعفری، احمد. (1391)، بررسی نقش رسانههای جمعی در مشارکت سیاسی (مطالعه موردی: شهروندان شهر کرج)، رسانهها و مسائل اجتماعی ایران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، همایش ملی رسانهها و مسائل اجتماعی ایران.
- مهدیزاده، سیدمحمد. (1393)، نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: انتشارات همشهری، چاپ چهارم.
- Boulianne, Shelley. (2015). Social Media Use and Participation: A Meta-analysis of Current Research. Information, Communication & Society, Vol. 18, No. 5, Routledge. Pp: 524–538.
- Burns, Matt. (2016). "Encrypted Messaging App Telegram Hits 100M Monthly Active Users, 350k New Users Each Day". Online: TechCrunch.Com, Retrieved 12 July.
- Kietzmann, Jan; Kristopher Hermkens. (2011). "Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media". Business Horizons 54: 241–251.
- Paletz, David L., Diana Owen and Timothy E. Cook. (2012). 21st Century American Government and Politics, US: Creative Commons.
- Robins, K. (1997). Cyberspace and the world we live in, in M. Featherstone and R. cyberspace /cyber bodies/ cyberpunk: cultural of technological. London: sage.
- Towner, Terri L. (2013). “All Political Participation Is Socially Networked? New Media and the 2012 Election”, Social Science Computer Review, Vol. 31, No.5. Sage Publication, Pp: 527-541.
- Yang, Hongwei “Chris” and Jean L. DeHart. (2016). Social Media Use and Online Political
- Participation Among College Students During the US Election,(2012). Social Media+Society, January-March 2016, Sage. Pp: 1 –18
- https://en.wikipedia.org/wiki/Instagram#Trends