- اسدی، امیرحسین و همکاران. (1390)، رسانههای دیجیتال و سلامت، تهران: دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت.
- ابراهیمآبادی، حسین. (1389)، آموزش و یادگیری در محیط وب: مقایسه فضای واقعی و مجازی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- برهمندپور، فرزاد؛ اردستانی، منا سادات. (1391)، راهنمایانتخابرسانههاوروشهایآموزشسلامت، تهران: آرمان براثا.
- پرویز راد، پیمان؛ میرزایی، سارا. (1385)، «کیفیت پایگاههای اطلاعرسانی اینترنتی مرتبط با سلامت در ایران»، فصلنامه مدیریت اطلاعات سلامت، دوره سوم، شماره اول.
- خلعتبری، جواد و همکاران. (1389)، «تأثیر بهکارگیری فنآوری اطلاعات بر کارایی و اثربخشی سازمان فنی و حرفهای استان تهران»، فصلنامه اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال اول، شماره اول.
- رفیعی فر، شهرام. (1383)، از آموزش سلامت تا سلامت، تهران: وزارت بهداشت، اداره کل ارتباطات و آموزش سلامت.
- درویش، آسیه. (1388)«اینترنت و پیشگیری از سرطان» پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی.
- کیا، علیاصغر؛ حسین پور، جعفر. (1391)، «نقش رسانهها در توسعه سلامت و رفاه اجتماعی»، فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه، سال اول، شماره دوم.
- کورهپز، زهرا .(1388)، «بررسی میزان استفاده و رضامندی زنان خانهدار شهر اصفهان از برنامههای بهداشتی سیمای جمهوری اسلامی ایران» پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم اجتماعی.
- Arant, Morgan David. (1996). Going Online to Teach Journalism and Mass Communication, Department of Journalism University of Memphis.
- Atkinson, N. L., Saperstein, S. L., & Pleis, J. (2009). Using the internet for health-related activities: findings from a national probability sample. Journal of medical Internet research, 11(1), e4.
- Cotton, S.R. & Gupta, S.S. (2008). Information behaviour, health self-efficacy beliefs and health behaviour in Icelanders' everyday life, IR information research, Vol. 13 No. 1.
- Cacioppo, J.T. & Petty, R.E. (1979). Effects of message repetition and position on cognitive response, recall and persuasion. Journal of Personality and Social Psychology, 27, 97-109.
- Cline, R. J., & Haynes, K. M. (2001). Consumer health information seeking on the Internet: The state of the art. Health Education Research, 16(6), 671.
- Cronina,M.E. (1996). life skills curricula for students with learning disabilities: a review of the literature. Journal of learning disabilities, 29(1).
- Dumitru, R. C., Burkle, T., Potapov, S., Lausen, B., Wiese, B., & Prokosch, H.-U. (2007). Use and perception of internet for health related purposes in Germany: results of a national survey. International Journal of Public Health, 52(5), 275-285.
- Eng, T. R. (June, 2005). Emerging technologies for cancer prevention and other population health challenges. Journal of Medical Internet Research, 7(3).
- Glanz, K., Rimer, B.K. & Lewis, F.M. (2002). Health Behavior and Health Education: Theory, Research and Practice, Fourht edition. San Fransisco: Wiley & Sons.
- Global Health Survey (2011). Experience & Perception in 28 countries. International Research Institutes. Reaching and Engaging Gay Men in Sexual Health Promotion through Social Networking Sites. Journal of media,15(2).
- Gold J, Pedrana AE, Stoove MA, Chang S, Howard S, Asselin J, Ilic O, Batrouney C, Ata N. (2013). Harnessing social media for health promotion and behavior change. Health Promotion Practice,15(3).
- Hardey, M. (1999). Doctor in the house: The Internet as a source of lay health knowledge and the challenge to expertise. Sociology of Health and Illness, 21(6), 820-835.
- Kenine B. Wright, Lisa Sparks, and H.D OHair. (2009). Health Communication in the 21st Century. Blackwell Publication.
- Rubin, A (1994). Media uses and effects: A uses and gratifications perspective, in J.Bryant & D.Zillmann.
- Ruggiero,T. (2000). Uses and gratification theory in the 21st century, Mass communication & society, 3:3-37.
- Wathen, C. N. & Burkell, J. (2002). Believe it or not: Factors influencing credibility on the Web. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53, 134-144.
سایتها
http://www. jfprhc.bmj.com (08:00) 2014/02/15
http://www.hamshahritraining.ir/news-3709.aspx/-(08:15)1392/12/25