- استوری، جان. (1386)، مطالعات فرهنگی درباره فرهنگعامه، ترجمه: حسین پاینده. تهران: نشر آگه
- امیدعلی، میثم. (1391)، «نقش شبکههای ماهوارهای فارسیزبان در تغییر سبک زندگی جوانان ایرانی. (با تأکید بر شبکه من و تو)»،
مطالعات جوان و رسانه، شماره 5.
- رضایی، محمد. (1387)، «مصرف تلویزیون: بازتولید هژمونی یا مقاومت نشانهای»، در: مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، به اهتمام عباس کاظمی، تهران: جهاد دانشگاهی واحد تهران.
- ریتزر، جورج. (1374). نظریههای جامعهشناسی، ترجمه: محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
- سایت تابناک. (1392)، «وقتی ۷۱ درصد مردم ماهواره نگاه میکنند، چه میتوان کرد»، کد خبر ۳۶۵۶۸۰، (بازدید 12/6/1396)؛
- سورین، ورنر؛ تانکارد، جمیز. (1381)، نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- شهابی، محمود؛ جهانگردی، مجتبی. (1387). «خاستگاه اجتماعی الگوهای استفاده از تلویزیونهای ماهوارهای فارسیزبان در میان مخاطبان تهرانی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، شماره 2.
- صالحی امیری، رضا؛ ملکی راسته کناری، هیلدا. (1390)، «بررسی تأثیر ماهواره بر پوشش دختران دبیرستانی»، پژوهشنامه، شماره 94.
- کاظمی، عباس. (1387)، «سه پارادایم در مطالعهمصرف فرهنگی»، در: مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، به اهتمام عباس کاظمی، تهران: جهاد دانشگاهی واحد تهران.
- لیندلف، تامس آر؛ تیلور، برایان سی. (1388)، روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات، ترجمه: عبدالله گیویان، تهران: همشهری.
- محسنیان راد، مهدی. (1381)، «بازخوانی نخستین پژوهش ایرانی درباره برنامههای ماهوارهای تلویزیون از آسیا»، فصلنامه پژوهش سنجش، شماره 30 و 31.
- محمدی، جمال. (1387). «مخاطبان و مجموعههای تلویزیونی (قرائت زنان از مجموعه پرواز در حباب)»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 2.
- مرکز پژوهش و افکار صداوسیما. (1395)، «نظرسنجی از مردم درباره برنامههای شبکههای ماهوارهای»، گزارش طرح نظرسنجی، اداره کل پژوهش و سنجش، مرکز پژوهش و افکار صداوسیما.
- مککوایل، دنیس. (1382)، مخاطبشناسی، ترجمه: مهدی منتظرقائم، چاپ دوم، تهران: مرکزمطالعات و تحقیقات رسانهها.
- مهدی زاده، سید محمد. (1389)، نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: انتشارات همشهری.
- ویندال، سون و دیگران. (1376)، کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- Braun, V. and Clarke, V. (2006). “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, 3 (2). pp. 77-101.
- Collins, Richard (1990). “Satellite Television in Western Europe: The Second Generation”. Media Information Australia. No. 58. Pp: 75-84.
- Dey, Ian (1993). Qualitative Data Analysis: A user friendly Guide for social scientists. London & New York: Routledge.
- Gallup & BBG. (2012). BBG Research Series Briefing: Iran Media Use 2012, http://www.bbg.gov/wp-content/media/2012/06/BBG-Iran-ppt.pdf
- Grable, Bettye A. (2005). African-American women's reception, Influence and utility of television content: An exploratory qualitative analysis. Thesis for degree Doctor of Philosophy. Louisiana State University. US
- Grossberg, Lawrence et al. (2006). Medai Making; Mass Media a Popular culture, Second Edition, sage
- Guest, Greg & MacQueen, Kathleen M. & Namey, Emily E. (2012). Applied Thematic Analysis, SAGE Publications
- Lacey, Nick(2002). Media Institutions and Audiences: Key Concepts in Media Studies, New York: Palgrave.
- Laughey, Dan (2007). Key Themes in Media Theory. New York: Mc Graw-Hill. Open University Press
- Magee, Sara C. (2008). That's Television Entertainment: The History, Development, and Impact of the First Five Seasons of "Entertainment Tonight", 1981-86
- Selznick, Barbara J. (2008). Global Television: Co – Producing Culture. Philadelphia: Temple University Press.
- Stevenson, Nick (2002). Understanding Media Cultures: Social Theory and Mass Communication, Second Edition, London: Sage Publications.