برت، تری. (1379). نقد عکس: درآمدی بر درک تصویر. اسماعیل عباسی و کاوه میرعباسی. تهران: مرکز.
بنت، اندی. (1386). فرهنگ و زندگی روزمره. لیلا جو افشانی و حسن چاوشیان. تهران: اختران.
چندلر، دانیل. (1386). مبانی نشانهشناسی. مهدی پارسا. تهران: سوره مهر.
راودراد، اعظم و گیشنیزجانی، گلنار. (1396). گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین: سال سوم، شماره 10.
رشیدی، صادق و صبورنژاد، زهرا. (1395). ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانه شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین: سال اول، شماره 3.
سجودی، فرزان. (1393). نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر علم.
ضیایی پرور، حمید. (1392). «پیشینه و پیدایش و چشمانداز رسانههای اجتماعی» در رسانههای اجتماعی ابعاد و ظرفیتها. حسین بصیریان جهرمی. دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
عبداللهیان، حمید و یحیایی، سبحان. (1390). نشانهشناسی تصویرهایی از شیوه زندگی ایران؛ مطالعه خودبازنماییهای دیداری کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی یاهو 360. مطالعات فرهنگ ارتباطات: سال دوازدهم، شماره 47.
کشمور، آلیس. (1395). فرهنگ شهرت. احسان شاه قاسمی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
کوربین، جولیت و استراس، آنسلم. (1384). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها. بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
گافمن، الف. (1391). نمود خود در زندگی روزمره. مسعود کیان پور. تهران: مرکز.
مهدی زاده، مهدی. (1391). نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
میرویتز، جاشوا. (1387). رسانهها و رفتار- حلقه مفقود در نظریههای ارتباطات. گودرز میرانی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
ون لون، ی. (1391). تکنولوژی رسانهای از منظری انتقادی. احمد علیقلیان. تهران: همشهری.
Boyd, D. M. & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer Mediated Communication. 13(1),11.
Cheung, H.Y. (2008). Measuring the professional identity of Hong Kong inservice teachers. Professional Development in Education. Vol 34, No 3.
Geurin-Eagleman, Andrea N. Burch, LaurenM. (2015). Communicating via photographs:A gendered analysis of Olympic athletes’visual self-presentation on Instagram. Sport Management Review.
Goffman, E. (1990). The presentation of self in everyday life. Harmonds worth: penguin.
Hartly, John. (2002). Communivation, Cultural and Media Studies: The Key Concepts. Routlege.
Herman, Jenn. (2014). The Ultimate Beginner’s Guide To Instagram. Ebook available at this URL: http://www.jennstrens.com/the-ultimate-beginners-guide-to-instagram.
Hsieh Hsiu- Fang, Shanon Sara E. (2005). Three Approaches to Content Analysis. Qualitativr Health Research, vol. 15, No.9.
Marshall, P. David. (2010). The promotion and presentation of the self: celebrity as marker of presentational medi. Celebrity Studies. 1(1): 35–48.
Marwick, Alice. Boyd, Danah. (2011). To See and Be Seen: Celebrity Practice on Twitter. Journal of Research into New Media Technologies.17(2) 139–158.
Mayfield, Antomy. (2008). What is social media? Ebook available at this URL:http://www.icrossing.co.uk/fileadmin/uploads/eBooks/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf.
Nayar, Pramod K. (2009). Seeing Stras: Spectacle, Society and Celebrity Culture. SAGE Publications India.
Papacharissi, Z. (2012). Without You, I’m Nothing: Performances of the
Self on Twitter. International Journal of Communication. 6:1989–2006.
Show, Randy. (2001). The Activist’s Handbook: A Primer Updated Edition with a New Preface. US: University of California Press.
Smith, Lauren Reichart. Sanderson, Jimmy. (2015). I’m Going to Instagram It! An Analysis of Athlete Self-Presentation on Instagram. Journal of Broadcasting & Electronic Media. 59(2): 342–358.
فکوهی، ناصر. کنشگر اجتماعی. انسان شناسی و فرهنگ. ttp://anthropology.ir/dictionary/9396.html
تاریخ مراجعه 10/5/1398www.statista.com
تاریخ مراجعه 29/8/1396www.instagram.com