منابع
- خانیکی،هادی (1393). ضعف جامعه مدنی و آسیبهای ارتباطی در ایران، مجموعه مقالات دومین همایش ملی آسیبهای اجتماعی در ایران، خرداد 1391، جلد نهم، تهران: آگاه.
- دهقان، علیرضا (1385). روزنامهنگاری الکترونیک: فرصتها و محدودیتها، مجله جهانی رسانه، شماره 2، قابل دسترس در
http://gmj.ut.ac.ir/maghale.aspx?id=31
- سالتر، لی (1383). دموکراسی، جنبشهای نوین اجتماعی و اینترنت، ترجمه پیروز ایزدی، فصلنامه رسانه، 59، 162-133.
- شاقاسمی، احسان (1385)، مروری بر زمینههای تاثیر فضای مجازی بر نظریههای ارتباطات، مجله جهانی رسانه، شماره 2، قابل دسترس در
http://gmj.ut.ac.ir/maghale.aspx?id=36
- ظهوری، علیرضا (1386). دنیای مجازی: بازار اطلاعاتی دموکراتیک تواناساز یا سراب محدود کننده؟، مجله جهانی رسانه، شماره3، قابل دسترس در
http://gmj.ut.ac.ir/maghale.aspx?id=40
- فیدر، جان (1380). جامعهاطلاعاتی، ترجمه علی رادباوه و عباس گیلوردی، چاپ اول، نشر کتابدار
- کوثری، مسعود (1387)، آنومی اجتماعی در اجتماعات مجازی، مسعود کوثری و دیگران، اینترنت و آسیبهای اجتماعی، تهران: سلمان.
- مهدیزاده، محمد (1383). اینترنت و حوزه عمومی، فصلنامه رسانه، 59، 132-111.
- وبستر، فرانک (1382). نظریههای جامعه اطلاعاتی، ترجمه مهدی داودی، تهران: وزارت امور خارجه.
-Barlow, J.P. (1996) A Declaration of the Independence of Cyberspace. http://www.eff.org/~barlow/Declaration-Final.html.
-Bauman, Z. (1999). In search of politics. Stanford University Press.
-Beers, D. (2006). The public sphere and online, independent journalism. Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l'éducation, 109-130.
-Blumler, J. G., & Coleman, S. (2001) Realizing Democracy Online: A Civic Commons in Cyberspace. IPPR/Citizens Online Research Publication No. 2
-Brandenburg, H. (2003) ‘Pathologies of the Virtual Public Sphere’, The European Consortium for Political Research (ECPR) Edinburg.
-Carey, J. (1995). The press, public opinion, and public discourse. Public opinion and the communication of consent, 373-402.
-Castells, M. (2003). The Internet galaxy: Reflections on the Internet, business, and society. New York: Oxford University Press.
-Cooper, M. N. (2003). Media ownership and democracy in the digital information age: Promoting diversity with first amendment principles and market structure analysis. Stanford Law School, Center for Internet & Society.
-Dahlberg, L. (2001). Extending the public sphere through cyberspace: The case of Minnesota E-Democracy. First Monday, 6 (3).
-DiMaggio, P., Hargittai, E., Neuman, W. R., & Robinson, J. P. (2001). Social implications of the Internet. Annual review of sociology, 307-336.
-Douglas, S. J. (1989). Inventing American Broadcasting, 1899-1922 (p. xxv). Baltimore, MD: Johns Hopkins University Press.
-Gerhards, J., & Schäfer, M. S. (2010). Is the internet a better public sphere? Comparing old and new media in the USA and Germany. New Media & Society, 12 (1), 143-160.
-Habermas, J. (1989). The Structural Transformation of the public Sphere. London: Polity press.
-Habermas, J. (1996). Between Facts and Norms. London: Polity press
-Hauben, R. (1999)'The Internet: A New Communication Paradigm', in Representationin Cyberspace Study, Berkman Center for Internet and Society at Harvard Law School. Online. Available http://cyber. harvard. edu/rcs/hauben. html
-Jensen, J. L. (2002). The Public Sphere, Deliberation and the Internet. in Niels Brügger, N. & Bødker, H. (eds) “The Internet and Society?”, The Center for Internet Research, Aarhus, Denmark.
-Licklider, J. C., & Taylor, R. W. (1968). The computer as a communication device. Science and technology, 76 (2), 1-3.
-McChesney, R. W. (1996). The Internet and US communication policy making in historical and critical perspective. Journal of Communication, 46 (1), 98-124.
-O’Brien, R. (1999). Civil Society, the Public Sphere and the Internet. Retrieved on February, 1, 2012.
-Petticrew, M., & Roberts, H. (2008). Systematic reviews in the social sciences: A practical guide. Wiley. com.
-Slevin, J. (2002). The Internet and Society: central themes and issues. N. Brügger and H. Bødker (eds.), 7-12.
-Slevin, J. (2000). The Internet and Society, Cambridge: Polity Press.
-Sorj, B. (2006). Internet, Public Sphere and Political Marketing: Between the Promotion of Communication and Moralist Solipsism. Rio de Janeiro: The Edelstein Center for Social Research, Working Paper, 2.
-Sunstein, C. (2001) Republic.com. Princeton: Princeton University Press
-Thompson, G. (2003). Weblogs, warblogs, the public sphere, and bubbles. Transformations, 7, 1-12.
-Ubayasiri, K. (2006). Internet and the Public Sphere: A glimpse of YouTube, Central Queensland University.
-Wilhelm, A.G. (2000) Democracy in the Digital Age. Challenges to Political Life in Cyberspace. New York and London: Routledge