- اسکندری فاروجی؛ علیرضا آقا حسینی. (1394)، کاربست دیپلماسی عمومی در صدور انقلاب اسلامی. مطالعات انقلاب اسلامی سال دوازدهم، شماره 43.
- اکبر زاده جهرمی، سید جمالالدین. (1394)، پیامدهای همگرایی اینترنت و تلویزیون بر سیاستگذاری رسانهای در ایران، فصلنامه فرهنگ-ارتباطات، دوره 17، شماره 34.
- ایسنا. (1393)، «پر کردن آنتن صداوسیما با فیلمهای دانلودی/ کد خبر 93043016957». بازیابی شده در تاریخ 5/2/1395 از http://www.isna.ir.
- بلالی، مجید. (1391)، شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر آینده سازمان صداوسیما به روش تحلیل تأثیر متقابل روندها، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 71.
- بهنیا، مسیح و فریده محمدعلیپور. (1385)، تأملی در ماهیت، حدود وظایف و اختیارات شورای نظارت بر سازمان صداوسیما. فصلنامه مجلس و پژوهش، شماره 51.
- روشندل اربطانی و احمد کوهی. (1391)، همگرایی رسانهای: رابطه تولید محتوای اینترنتی توسط کاربران و نحوه تماشای تلویزیون، فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات، سال سیزدهم، شماره 20.
- ساروخانی و شراره مهدی زاده. (1381)، تلویزیون و نوگرایی، پژوهشنامه علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، شماره 35.
- سازگار، ژیلا. (1356)، کارنامهای از رادیوتلویزیون ملی ایران تا پایان سال 1355، تهران: سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران.
- سازمان صداوسیما. (1393)، گزارش عملکرد سال 1393 سازمان صداوسیما، اداره کل آمار و توسعه فناوری اطلاعات سازمان صداوسیما.
- سواری، حسن؛ مهریار راشدی. (1393)، ماهیت و قلمرو تعهد رفتار ملی در چارچوب موافقتنامه عمومی تجارت خدمات، مجله حقوقی دادگستری، دوره 78، شماره 87.
- فصلنامه موج. (1393)، «اچ.دی» رمز ماندگاری مخاطبان رسانه، سال شانزدهم، سازمان صداوسیما، حوزه فناوری و رسانههای نوین، شماره 66 و 67، ویژهنامه پاییز و زمستان.
- کاستلز، مانوئل. (1380)، عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ قدرت هویت، جلد دوم، ترجمه: حسن چاووشیان، تهران: طرح نو.
- کاستلز، مانوئل. (1393)، قدرت ارتباطات، ترجمه: حسین بصریان جهرمی: تهران: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- کچویان، حسین. (1391)، آیا اصلاً تلویزیون ضرورت دارد؟ متن سخنرانی در همایش «تلویزیون، مردم، انقلاب اسلامی». قابلدسترس در:
http://rajanews.com/detail.asp?id=128583
- مک لوهان، مارشال. (1377)، برای درک رسانهها، ترجمه: سعید آذری. تهران: انتشارات سروش
- نیومن، ویلیام لاورنس. (1390)، شیوههای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کمی و کیفی، ترجمه: حسن داناییفرد و سید حسین کاظمی، تهران: مهربان نشر.
- هفتهنامه داخلی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. (1394)، عملکرد سازمان صداوسیما در حیطه ماهواره. شماره 1005.
- هفتهنامه رمز عبور. (1394)، مدیریت ماهواره موضوع همه کشورهاست: مصاحبه با عزتالله ضرغامی، شماره 10.
- ویمر، راجر و جوزف دومینیک. (1391)، تحقیق در رسانههای جمعی، ترجمه: کاووس سید امامی، تهران: انتشارات سروش.
- Bennett, James and Niki Strange. (2008). The BBC's Second-Shift Aesthetics: Interactive Television, Multi-Platform Projects and Public Service Content for a Digital Era. Media International Australia, Vol 126, Issue 1.
- Brevini, Benedetta. (2013). Public Service Broadcasting Online: A Comparative European Policy Study of PSB 2.0, Palgrave Macmillan.
- Dalton, Kim. (2011). Henry Mayer Lecture Television - Convergence and Local Content: The National Broadcaster in the Digital World Order. Media International Australia, Vol 140, Issue 1, pp 4-11.
- Ellis, John. (2000). Seeing Things: Television in the Age of Uncertainty, I.B. Tauris & Co. Ltd.
- European Commision. (1997). Green Paper on the Convergence of the Telecommunications, Media and Information Technology Sectors, and the Implications for Regulations. COM (97) 623 Final, 3 December Brussels.
- Evens, Tom and Karen Donders. (2013). Broadcast Market Structures and Retransmission Payments: a European Perspectives, Media, Culture and Society. 35(4) 417-434. Sage Pub.
- Hitchens, Lesley. (2007). ‘Citizen versus Consumer in the Digital World’ in TV Futures: Digital Television Policy in Australia, Edited byAndrew T Kenyon, Melbourne University Press
- Jenkins, H. (2004). ‘The Cultural Logic of Media Convergence’, International Journal of Cultural Studies, Vol. 7, No. 1.
- Jin, Dal Yong. (2007). Transformarion of the World television System under Neolibral Globalization, 1983 to 2003. Television & New Media, Sage Publications Volume. 8 No. 3: 179-196
- Mander, Jerry. (1978). Four Arguments for the Elimination of Television. New York: Harper Collins.
- Noam, Eli M. (1994). The Stage of Television: From Multi- Channel to the Me Channel. [Online] Available:
- Sreberny-Mohammadi A. and A. Mohammadi. (1994). Small Media, Big Reveloution. University of Minesota Press.
- Strangelove, Michael. (2015). Post TV: Piracy, Cord- Cutting and Future of television. University of Toronto Press.
- Thussu, D.K. (2000). International communication: continuity and Change. London: Arnold Publication
- Van Dijk, Jan. (2012). The Network Society, Social Aspects of New Media (3th Edition). London, Thousand Oaks CA, New Delhi: Sage.