- ازکیا، مصطفی؛ دربان آستانه، علیرضا. (1382)، روشهای کاربردی تحقیق، تهران: انتشارات کیهان.
- اقبالی، پرویز. (1390)، تبیین رابطه تصویر و متن در تصویرسازی کتابهای داستانی کودک در ایران از سال 1340 تا 1380. رساله دکتری. تهران: دانشکده هنر دانشگاه شاهد.
- بارت، رولان. (1389)، پیام عکس. ترجمه: راز گلستانی فرد. تهران: نشر مرکز
- حسنپور، علی. (1394)، بررسی تأثیر تکنولوژی دیجیتال بر عکاسی خبری ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر.
- جی، بیل و هورن، دیوید. (1388)، درباره نگاه به عکسها. ترجمه: محسن بایرام نژاد. تهران: انتشارات حرفه هنرمند
- چندلر، دانیل. (1387)، مبانی نشانهشناسی. ترجمه: مهدی پارسا. تهران: انتشارات سوره مهر
- خیرآبادی، رضا؛ خیرآبادی، معصومه. (1393)، «شیوههای بررسی تحلیل عناصر بصری و تصاویر در چهارچوب تحلیل گفتمان انتقادی». مجموعه مقالات دومین هماندیشی تحلیل گفتمان و کاربردشناسی. به کوشش فردوس آقاگلزاده. تهران: نشر نویسه پارسی، چاپ اول..
- دانسی، مارسل. (1389)، نشانهشناسی رسانهها. ترجمه: گودرز میرانی و بهزاد دوران. تهران: انتشارات چاپار.
- رز، ژیلیان. (1394)، روش و روششناسی تحلیل تصاویر. ترجمه: سید جمالالدین اکبر زاده جهرمی. تهران: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما.
- سادات، احمد. (1395)، تعامل کانال تلویزیونی العالم با مخاطبان از طریق فیسبوک. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. سال دوم. شماره 5. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
- سجودی، فرزان. (1387)، نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر علم.
- عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد. (1390)، تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی.
- فردوسی جاه، منصوره. (1390)، زیباییشناسی عکسهای خبری از دیدگاه منتقدان و عکاسان. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده نر دانشگاه الزهرا (س).
- فرزین، علیرضا. (1389)، بررسی نقش سیاستگذار و کارگزار ارتباطی در تولید متن عکاسانه (مطالعه موردی خبرگزاریهای ایسنا و مهر). پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی.
- فلوسر، ویلم. (1393)، در باب فلسفه عکاسی. ترجمه: پوپک بایرامی. تهران: انتشارات حرفه نویسنده.
- فیسک، جان. (1386)، درآمدی بر مطالعات ارتباطی. (مترجم: م، غرایی) تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- کوبر، کنت. (1389)، فوتوژورنالیسم. ترجمه: اسماعیل عباسی. جلد دوم. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- گیرو، پییر. (1387)، نشانهشناسی. ترجمه: محمد نبوی. تهران: انتشارات آگاه
- مانته، هارالد. (1391)، ترکیببندی در عکاسی. ترجمه: پیروز سیار. تهران: انتشارات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش).
- مهدی زاده، علیرضا. (1392)، تحلیل کنش عکاسی و خوانش عکس از دیدگاه نشانهشناسی. جلوه هنر (دو فصلنامه علمی ترویجی دانشگاه الزهرا). دوره جدید. شماره 5.
- ویمر، راجر. دی؛ دومینیک، جوزف. آر. (1384)، تحقیق در رسانههای جمعی. ترجمه: کاووس سید امامی. تهران: انتشارات سروش.
- هاتفی، محمد؛ شعیری، حمیدرضا. (1390)، وضعیت شبه گفتمانی: نشانه-معناشناسی تطبیقی متن و تصویر در کتاب مصور مردم معمولی. مطالعات تطبیقی هنر. دوره 1. شماره 2. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
- Jensen, P. (2014). Photography in the Field: A Content Analysis of Visual and Verbal Narratives in National Geographic Magazines. A Thesis Presented to the Factuly of the Communication Department at Southern Utah University.
- Engel, Dulcie M. (2008).
Every picture tells a story: the language and function of French newspaper captions. digital representations. articles from trade journals.anthologies.
http://wjfms.ncl.ac.uk/engel.pdf
- Van Leeuwen; T. (2008). Discourse and practice, News tools for critical discourse analysis. Oxford university press.
- R. Giessner, K. Ryan, W. Schubert, & Van Quaquebeke, (2011). The Power of Pictures: Vertical Picture Angles in Power Pictures. Media Psychology, 442-464.