نقش تفکر انتقادی در بهبود کارکرد سواد رسانه‌ای با تکیه بر منظومه شناختی مخاطب

محمد حسین انصاری جعفری؛ محمدرضا رسولی؛ نسترن خواجه نوری

دوره 10، شماره 37 ، اردیبهشت 1403، ، صفحه 152-119

https://doi.org/10.22054/nms.2022.65975.1348

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناخت رابطه بین مهارت تفکر انتقادی و تعهد مذهبی به‌عنوان منظومه‌ی شناختی مخاطب با سواد رسانه‌ای در دانش‌آموزان سال آخر متوسطه‌ مدارس منطقه 4 آموزش‌وپرورش شهر تهران است که در سال تحصیلی 99-98 اشتغال به تحصیل داشتند. این پژوهش به روش زمینه‌یابی انجام شده است. نمونه آماری پژوهش، 205 دانش‌آموز بودند که از طریق محاسبه ...  بیشتر