نشریه مطالعات رسانه های نوین یک نشریه دسترسی-آزاد، دو سو-ناشناس، و همکار-بررسی می باشد که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران و با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و همچنین کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث مطالعات رسانه های نوین پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه مطالعات رسانه های نوین انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم مطالعات رسانه های نوین را گزارش می دهند می باشد. در این نشریه، مانند سایر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی، جهت تسهیل شناسایی و جستجو، هر مقاله شمارۀ شناسایی خاص (doi) خود را دارد.
به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. با این وجود، نشریه هزینه ای برای بررسی، پردازش، و انتشار مقالات علمی از نویسندگان و یا نهادها و سازمان های پژوهشی طلب نمی کند. تمام مراحل اشاره شده برای چاپ مقاله از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی مالی می شود.
این نشریه، با درصد پذیرش 18%، و سایر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه های زیر نمایه می شوند:
نشریه مطالعات رسانه های نوین در دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.
«دسترسی به مقالات این سایت آزاد است»
«این نشریه، سرقت علمی و ادبی را
با استفاده از نرمافزارهای مشابهیاب،
بررسی و با آن مقابله میکند»
ضریب تاثیر 0/269 و درجه Q1 فصلنامه بر اساس گزارش پایگاه ISC در سال 1395
رتبۀ A83 در رتبهبندی نشریات علمی کشور
سامانه ارزیابی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سال 1396)