نشریه مطالعات رسانه های نوین یک نشریه دسترسی-آزاد، دو سو-ناشناس، و همکار-بررسی می باشد که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران و با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و همچنین کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث مطالعات رسانه های نوین پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه مطالعات رسانه های نوین انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم مطالعات رسانه های نوین را گزارش می دهند می باشد. در این نشریه، مانند سایر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی، جهت تسهیل شناسایی و جستجو، هر مقاله شمارۀ شناسایی خاص (doi) خود را دارد.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

The workings of the Creative Commons: BY-NC License, as stated on the Creative Commons website, is defined as below:

"This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms."

نویسنده/نویسندگان با اختیار و آگاهی کامل، کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به انتشار این مقاله را به آن نشریه و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی واگذار می‌نماید/می‌نمایند و نشریه در انتشار مقاله به صورت چاپی، برخط، لوح فشرده، نمایه­های بین‌المللی و داخلی اختیار تام دارد و منافع مادی احتمالی متعلق به نشریه و  ناشر است. این حق تنها با رد انتشار مقاله در نشریه یا انصراف نویسنده/نویسندگان از ادامه همکاری تا قبل از تعیین تکلیف قطعی مقاله سلب خواهد شد.

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. نشریه مبلغ دو میلیون ریال بابت جبران بخشی از هزینه داوری دریافت می کند و در صورت پذیرفته شدن مقاله مبلغ چهار میلیون ریال بابت بخشی از هزینه‌های پردازش مقالات از نویسندگان دریافت میگردد، مابقی هزینه‌ها از سوی دانشگاه علامه طباطبائی پشتیبانی مالی می شود. 

این نشریه، با درصد پذیرش 15%، و سایر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه­ های زیر نمایه می شوند:

  • پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
  • پایگاه اطلاعات نشریات کشور
  •  پایگاه مجلات تخصصی نور
  •  پورتال جامع علوم انسانی
  •  سیویلیکا
  •  گوگل اسکالر
  •  ریسرچ گیت
  •  پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
  • آکادمیا

نشریه مطالعات رسانه های نوین در دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.

 

درباره فصلنامه مطالعات رسانه‌های نوین

  • ·         کشور محل چاپ: ایران
  • ·         ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
  • ·         شروع انتشار: بهار 1394
  • ·         فرمت:  چاپی و الکترونیکی
  • ·         شاپای چاپی: 2209-2538
  • ·         شاپای الکترونیکی: 6550-2476
  • ·        قابل دسترسی از: magiran.com, noormags.ir, sid.ir, civilica.com, academia.edu
  • ·         وضعیت چاپ: چاپی - الکترونیک
  • ·         نوبت‌های چاپ: فصلنامه
  • ·         دسترسی قبلی: بلی
  • ·         زبان مجله: فارسی (چکیده انگلیسی)
  • ·         حوزه  تخصصی: علوم ارتباطات، رسانه‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی
  • ·         نوع مجله: نشریۀ علمی(ب)
  • ·         هزینه داوری مقاله: بله
  • ·         دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
  • ·         نمایه شده:  بلی
  • ·         نوع  داوری: فرایند داوری تخصصی به صورت داوری بسته و حداقل 2 داور و 1 داور تطبیق
  • ·         زمان بررسی اولیه: حداکثر 10 روز
  • ·         زمان داوری: حداقل 2 هفته
  • ·         ایمیل مجله: nmsjournal93@gmail.com
  • ·         ایمیل پشتیبان:  cs@atu.ac.ir atupress@atu.ac.ir

«دسترسی به مقالات این سایت آزاد است»

«این نشریه، سرقت علمی و ادبی را

با استفاده از نرم‌افزارهای مشابه‌یاب،

بررسی و با آن مقابله می‌کند»

 

درجه Q1 فصلنامه بر اساس گزارش پایگاه ISC در سال 1397

رتبۀ A83 در رتبه‌بندی نشریات علمی کشور

سامانه ارزیابی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سال 1396)

 

سیاست‌های آرشیو و نگهداری مقالات

مطالعات رسانه‌های نوین، نگرانی‌های نویسندگان، خوانندگان، کتابداران و سایرین را در مورد نیاز به حفظ طولانی مدت و دسترسی به تحقیقات علمی را، در حالی که دنیای انتشارات در حال دیجیتالیزه شدن است را درک می‌کند. خط مشی ما مستقیماً و صادقانه به مساله بایگانی یعنی نگهداری طولانی مدت به همراه دسترسی می‌پردازد.

مجله مطالعات رسانه‌های نوین، متعهد به بایگانی، یعنی حفظ طولانی مدت و ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات تحقیقاتی علمی منتشر شده به صورت الکترونیک در مجله مطالعات رسانه‌های نوین می‌باشد. این بیانیه خط مشی میزان تعهد بایگانی مجله و رویه‌های مربوطه برای انجام این تعهد را مشخص می‌کند. مجله مطالعات رسانه‌های نوین، به عنوان یک آرشیو برای تمام اطلاعات الکترونیکی منتشر شده توسط این مجله عمل خواهد کرد. محتوای آرشیو شامل تمامی نسخه‌های این مجله با قابلیت دسترسی آنلاین و انتشار مطالب تکمیلی مربوطه خواهد بود. محتوای اصلی اطلاعات هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد اما ممکن است به دلیل رخ دادن اشتباهات و نیاز به اصلاح محتوا، ارجاعات و سایر موارد که پس از انتشار اصلی دستخوش تغییر می‌شوند، به صورت حاشیه‌نویسی یا افزودن اطلاعات تکمیلی، تکمیل شوند.

برای بهره‌برداری کارآمد و ایمن از سرویس آنلاین، مجله مطالعات رسانه‌های نوین متعهد می‌شود که نسخه‌های کپی به منظور حفظ اطلاعات و امنیت از آرشیو الکترونیک نشریه‌های تهیه کند. نسخه‌های تکثیری برای ایجاد امکان تحویل سریع محتوا به مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود در حالی که نسخه‌های تکثیری امنیتی به عنوان نسخه بک‌آپ نگهداری می‌شود. مجله مطالعات رسانه‌های نوین، متعهد به تجدید دوره‌ای این تکثیرات است. حداقل یک نسخه تکثیری امنیتی در مکانی جدا و دور از دفتر تحریریه مطالعات رسانه‌های نوین در تهران، ایران نگهداری می‌شود.