- امامی ریزی، کبری، (1395)، «تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان»، دوماهنامهعلمیپژوهشی،راهبردهایآموزشدرعلومپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله، 9 (3): 213-206.
- حسینی، سید حسن، (1384)، «تحلیل جامعهشناختی رابطه اینترنت و اعتیاد به مواد مخدر»، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1(3،2)، 17-1.
-خواجهنوری، بیژن، علی روحانی و سمیه هاشمی، (1390، ب)، «سبک زندگی و مدیریت بدن»، فصلنامهعلمیپژوهشیزنان، سال دوم، شماره 4، 21-48.
- دیباج نیا، پروین، (1384)، «بررسی مقایسهای خودپنداره دانشجویان سال اول و چهارم دانشکده توانبخشی دانشگاه شهید بهشتی»، پژوهشدرپزشکی، 29(3): 234-231.
- ذکایی، محمد سعید و ولی زاده، وحید، (1388)، «فرهنگ جوانان و تلفن همراه»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره دوم،
شماره 3- شماره پیاپی 7، 152-.119
- رحیمیان، مریم، (1391)، «بررسی آثار موبایل در رفتار دختران 16-30 سال استان سمنان»، فصلنامه دانش انتظامی سمنان، شماره 2(126).
- رسولزاده اقدم و دیگران، (1394)، «تحلیل نقش رسانههای اجتماعی در گرایش به سبک زندگی نوین در بین جوانان ایرانی»، دوفصلنامهپژوهشهایجامعهشناسیمعاصر، شمارۀ 9.22-6.
- روحانی، فضیله؛ تاری، سعیده، (1390)، «بررسی میزان اعتیاد به اینترنت و رابطه آن باانگیزه تحصیلی و رشد اجتماعی دانشآموزان دوره متوسطه استان مازندران»، فصلنامهفنآوریاطلاعاتوارتباطاتدرعلومتربیتی، شمارۀ 2 (2) 52-28.
- زارعیان، داود، (1382)، مبانی کلی ارتباطات جمعی، تهران. انتشارات کارگزار روابط عمومی.
- سیف، علیاکبر، (1386)، روانشناسیپرورشینوین:روانشناسییادگیریوآموزش (ویرایش ششم)، تهران: انتشارات دوران.
- شکربیگی، عالیه، (1391)، «رسانه، زنان و مناسبات خانواده»، مقاله ارائهشده درهایش انجمن جامعهشناسی ایران، دانشگاه تهران.
- صیادی، محمدامین؛ فتحی، فریبرز؛ محمدی، میترا، (1393)، «استفاده بیرویه از اینترنت و شبکههای اجتماعی و ارتباط آن با سلامت روانی»، مقاله علمی و پژوهشی، سما، نشریهسلامتوتندرستیدرمدارس. 52-28..
- عطادخت، اکبر؛ حمیدی فر، ویدا و محمدی، عیسی، (1392)، «استفاده آسیبزا و نـوع کـاربری تلفن همراه در دانشآموزان دبیرستانی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی و انگیـزش پیشـرفت»، مجله روانشناسی مدرسه، شماره 3.
- کرمشایی، فائزه؛ پناهی، امین؛ صادق نیا، احمد و زیدی، یاسر، (1390)، «بررسی اعتیاد به اینترنت و فضاهای مجازی در بین جوانان و نوجوانان. همایش ملی صنایع فرهنگی و نقش آن در توسعه پایدار»، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
- کیامرثی، آذر؛ آریاپوران، سعید، (1394)، «شیوع اعتیاد به اینترنت و رابطۀ آن با تعلل ورزی و پرخاشگری در دانشآموزان»، مجلۀروانشناسیمدرسه، شماره 4(3): 85-67.
- محسنی تبریزی، علیرضا؛ هاشمی، محمدرضا، (1390)، «تاثیراینترنت بر هویت اجتماعی دانشآموزان (مطالعه موردی: دبیرستانهای شهر اراک در سال 88-87)»، مجلهمطالعاتتوسعهاجتماعیایران، شماره 3(2).
معیدفر، سعید و کرم حبیب پور، کرم و احمد گنجی. (1384) اعتیاد اینترنتی و علل و پیامدهای آن، مجله رسانه، سال 16، شماره 3..
- منطقی، مرتضی، (1387)، تلفن همراه؛ راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فنآوریهای ارتباطی جدید، تهران: نشر عابد، چاپ دوم.
- موسوی، سید محمدعلی و همکاران، (1390)، «بررسی تأثیر شبکههای مُد روی دانشجویان دختر مطالعه موردی دانشگاه تهران»، فصلنامهتحقیقاتفرهنگی، 4(3): 11.
- نوابخش، مهرداد؛ هاشم نژاد، فاطمه و زاد شم پور، وحید، (1393)، «بررسی آثار اینترنت و موبایل در تغییر هویت جوانان 15-29 سال استان مازندران»، مجلهتخصصیجامعهشناسی، سال اول. شمارۀ 2.
- Billieux, J., Van der linden, M., D,Acremont, M., Ceschi, G., & zermatten, A. (2007). Does impulsivity relate to the perceived dependence on and actual use of mobile phone? Applied cognitive psychology, 21(4), 527-537.
-Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007), “Social network sites: definition, history, and scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, 13)1(: 210-230.
- Falahi A, Atif K, Elnaffar Y. (2010). International conference on green computing and communications. Proceedings of the IEEE/ACM International Conference on Cyber,Physical and Social Computing (CPSCom 2010); Oct30-Nov 1.
- Fenichel, Michael. (2003). Internet Addiction: "Addictive Behavior, Transference or More? Southern Medical Journal, Vol 92, N. 6, June.
- Fori E. (2016). the effects of social networking sites on the academic performance of the engineering student in the university of Maiduguri,borno state,Nigeria. IJCSI International Journal of Computer Science Issues; 13(1).
-Harter, S. (1981). A new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: Motivational and informational components. Developmental Psychology, 17(3), 300-312. http://dx. doi.org/10.1037/0012-1649.17.3.300
- Hjarvard S. (2011). The mediatisation of religion: Theorising religion,media and social change. Culture & Religion;12:119–135.
- Ishii, K. (2011). Examining the adverse effects of mobile phone use among Japanese adolescents. Keio Communication Review, 33, 69-83.
-Jesu Kulandairaj, A. (2014). Impact of social media on the life style of youth. International Journal of Technical Research and Applications e-ISSN: 2320-8163, www.ijtra.com Volume-2, Special Issue 8 (Nov-Dec 2014), PP. 22-28
- Kamibeppu, K., & Sugiura, H. (2005). Impact of the mobile phone on junior high school students, friendships in the Tokyo metropolitan area. Cyberpsychology & Behavior,8(2), 121-130.
- Kirschner PA, Karpinski A C. (2010) Face book and academic performance. Comput Hum Behav. 26(6):37-45.
-Krejcie, R. V. and Mrgan, D. W. (1970). Derermining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement. 1970, 30, 607-610.
- Lee, J, Lee H. (2010). “The Computer- Mediated Communication Network: Exploring the Linkage between the Online Community and Social Capital”, New Media and So.; (5): 12.
-Lim, Jin-Sook and et al. (2004). A Learning System for Internet Addiction Prevention, Proceedings of the IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT’04).
-Lewis K, Kaufman J, Gonzalez M, Wimmer A, Chrisis N. Social Networks Tastes, Ties, and Time.Soc Network. 2008;30(4):330- 42.
- Madaiah M, Seshaiyenger C, Suresh P, Munipapanna S, Sonnappa S. (2016). Study to assess the effects of social networking sttes on medical college students. Int J Med Publ Health. 3(5). 1204-1208.
- Omoush, A., Saleh, K., Yaseen, S.G. et al.) 2012(.The impact of Arabcultural values on online social networking: the case of Facebook. Computers in Human Behavior; 28:2387–2399.
- Pempek, T., & et al. (2009), “College students' social networking experiences on Facebook”, Journal of Applied Developmental Psychology, 30: 227–238.
- Riley, K. (2004). Reforming for democratic schooling: learning for the future not yearning for the post. In John Macbeath&LejfMoos.Democratic learning: The challenge to school effectiveness. New York: Routledge Falmer.
-Seder P, Oishi S. Ethnic/racial Homogeneity in College Students' Facebook Friendship Networks andSubjective Well-being. J Res Pers. 2009;43(3):438
-Widyanto, L., Mc Murran M. (2004).The psychometric properties of the internet addiction test. Cyberpsychol Behav, 450-443, (4)7.
- Young, K. S. (1998). Internet Addiction: The emergence of a new clinical disorder. CyberPsychology & Behavior, 1(3), 237-244.
- Young, K.S. (1996). Addictive use of the internet: A case that breaks the stereotype Psychological Reports.
- Young,S.D.; Shakiba, M.S.; Kwok, J. B.A.; and Montazeri, M.S. (2014). The Influence of Social Networking Technologies on Female Religious Veil-Wearing Behavior in Iran. Cyberpsychology, behavior, and social networking Volume 17, Number 5, 2014 ª Mary Ann Liebert, Inc. DOI: 10.1089/Cyber. 2013. 0338.
- Zokaee, M.; Katibi, F. (2010). Relationship of Presence in cyberspace and modern identity, research in young Iranian internet users. Journal of Social Sciences; (33): 34-7.