افضلی محدثه، سید فرشاد عریضی و حسن خجسته باقرزاده. (1393). «چالشها و راهکارهای استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در مدیریت بحران»، دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE در شریانهای حیاتی، صنایع و مدیریت شهری.
انصاری فهیمه، امیر اخلاصی و رضا شفیعی. (1394). «ارائه مدل برندسازی برای کسبوکارهای کوچک و متوسط در صنعت شیرآلات بهداشتی به روش نظریه بنیادی»، بررسیهای بازرگانی، 72، 78-90.
بازرگان، عباس. (1389). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار
پیراننژاد، علی؛ آرین قلی پور، علیاصغر پورعزت، پیام حنفیزاده. (1392). «تبیین تأثیرات گسترش نفود ICT بر توسعه اجتماعی»، مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 16، 1-24.
حاتمی حمیدرضا، علیرضا حمیدیفر و مصطفی قنبرپور، 1392، «نقش شبکههای اجتماعی مجازی در فتنه 88»، امنیت ملی، سال 3، شماره 9، 61-90.
خواستار، حمزه. (1396). «بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سطح دموکراسی با استفاده از روش دادههای پانل»، سیاستگذاری عمومی، دوه 3، شماره 2، 175-191.
رضانیا، آوات. (1389).
«اینترنت و حوزه عمومی، مطالعه موردی: تحلیل سایت گفتمان»، برگرفته از سایت مؤسسه تحقیقات همشهری به آدرس:
www.hccrm.com
سید محسنی، سیدشهاب. (1389). ارتباطات رسانهای در روابط عمومی، انتشارات کارگزار روابط عمومی.
سیدعلوی، سیدمسعود و نقیبالسادات، سیدرضا. (1391). «حوزه عمومی در فضای مجازی«، فصلنامه علوم اجتماعی، 109-151.
عدلیپور، صمد؛ یزدخواستی، بهجت و کیخائی، الهام. (1392). «حوزه عمومی و گفتگو در فضای مجازی شبکههای اجتماعی»، مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال چهارم، شماره 21، 81-101.
عمید، حسن. (۱۳۷۱).
فرهنگ عمید، تهران، انتشارات امیرکبیر، چاپ هشتم.
محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی: ضد روش 1، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
مرتضوی اسکویی سید بهرام، مرضیه سادات اکبری، سهیلا بورقانی فراهانی. (1393). «تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات»، مدیریت فرهنگی، 8(25)، 79-92.
مولوی، زهره. (1391). نقش رسانهها در پیشرفت روابط عمومی، ماهنامه علمی- تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، شماره 83، 20-25.
میناوند، محمدقلی، (1381). بررسی قابلیت و امکان عملکرد اینترنت بهعنوان حوزه عمومی سیاسی، رساله دکترای علوم سیاسی، دانشگاه تربیت مدرس.
Althaus, S. L. (2003). "When News Norms Collide, Follow the Lead: New Evidence for Press Independence." Political Communication 20: 381-414.
Andreas M. Kaplan and Michael Haenlein, (2016), “Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media”, Business Horizons, vol. 53, p. 61. Available from http://openmediart.com/log/pics/sdarticle.pdf.
Bennett, W. L. (1990). "Toward a Theory of Press-State Relations in the United States." Journal of Communication 40(2): 103-125.
Bennett, W. L., R. G. Lawrence, et al. (2007). When the Press Fails. Chicago and London, The University of Chicago Press.
Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007), “Social network sites: definition, history, and scholarship”. Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 13 (1), pp: 210-230.
Charmaz, K. (2006). Constructing Grounded theory: A practical guide through qualitative analysis, Sage Publications, London, Thousand Oaks, New Delhi
Chen, Qiang, Xiaolin Xu, Bolin Cao, Wei Zhang, (2016),
“Social media policies as responses for social media affordances: The case of China”, Government Information Quarterly, Volume 33, Issue 2, 313-324.
Christensen, C. (2011). “Discourses of Technology and Liberation: State Aid to Net Activists in an Era of ‘Twitter Revolutions.” The Communication Review 14 (3):233-53 (September 5, 2013).
Craig, G, (2004), The Media, Politics and Public Life, Allen & Unwin, Australia.
Dahl, R. A. (1998). On Democracy. New Haven & London, Yale University Press.
Freedom House (2015). Freedom in the World, Freedom House.
Golkar, S. (2011). “Liberation Or Suppression Technologies? The Internet, the Green Movement and the Regime in Iran.” International Journal of Emerging Technologies & Society 9 (1):50 (September 25, 2014)
Hallin, D. C. (1986). The "Uncensored War" the Media and Vietnam. Berkeley, University of California Press.
Hicks, E. S. (1999). As Fragile as a Crystal Glass: Press Freedom in Iran, Human Rights Watch.
Kedzie, C, (1997).
“Communication and Democracy: Coincident Revolutions and the Emergent Dictators Dilemma,” RAND Corporation Doctoral Dissertation, (1997), (accessed November 24, 2008),
www.rand.org/publications/RGSD/RGSD127/.
Knight, M. (2012). “Journalism as Usual: The use of Social Media as a newsgathering tool in the coverage of the Iranian elections in 2009.” Journal of Media Practice 13 (1):61 (September 22, 2014).
Kovach, B. and T. Rosenstiel (2001). The Elements of Journalism: What Newspeople Should Know and the Public Should Expect. New York, Random House.
Marshall, M. G., K. Jaggers, et al. (2003). Polity Iv Project, Center for International Development and Conflict Management at the University of Maryland.
Milani, A. (2010), The Myth of the Great Satan. Stanford, Hoover University Press,. Print.
Muturi, N. (2005). Communication for HIV/AIDS prevention in Kenya: Social-cultural. considerations. Journal of Health Communication, 10, 77-98.
O'Heffernan, P. (1994). A Mutual Exploitation Model of Media Influence in U.S. Foreign Policy. Taken by Storm: The Media, Public Opinion, and U.S. Foreign Policy in the Gulf. W. L. Bennett and D. L. Paletz. Chicago, University of Chicago Press.
Rogers, E. (2003). Diffusion of innovations (5th ed.). New York, NY: The Free Press.
Shirky, C. (2011), The Political Power of Social Media. Technology, the Public Sphere, and Political Change. Retrieved from Foreign Affairs: www.foreinaffairs.com/articles/67038/clay-shirky/the-political-power
Sood, S., Sengupta, M., Mishra, P. R., & Jacoby, C. (2004). Come gather around together: An examination of radio listening groups in Fulbari, Nepal. Gazette, 66(1), 63-86.
Van Belle, D. A. (1997). "Press Freedom and the Democratic Peace." Journal of Peace Research 34(4): 405-414.
VanBelle, D. A. (2000). Press Freedom and Global Politics. Westport, CT, Praeger Publishers.
Zakaria, F. (2003). The Future of Freedom: Illiberal Democracy at Home and Abroad. New York, W.W. Norton & Company.
Zelmer J. (2012), “Breaking news in health policy and the power of social media”. Health Policy;8:8-10.