- آمار کاربران ایرانی اینستاگرام اعلام شد. (1396). تاریخ رجوع (8/9/1396):
http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-561822
- اخوان ملایری؛ نوغانی، محسن؛ مظلوم خراسانی، محمد. (1393). «شبکههای اجتماعی مجازی و شادکامی». رسانه و فرهنگ. شماره 2.
- امیدوار، تابان. (1391). بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی. دانشگاه آزاد اسلامی.
- بشیر، حسن؛ افراسیابی، محمدصادق. (1391). «شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان». تحقیقات فرهنگی ایران. شماره 1.
- پاکسرشت، سلیمان؛ نوری نیا، حسین. (1386). «بررسی پیامدهای کاربرد فراغتی اینترنت بر رفتارهای فراغتی جوانان تهرانی». مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 10.
- جواهری، فاطمه؛ سراج زاده، سید حسین؛ شکفته، سمیه. (1391). «موسیقی زیرزمینی؛ بازنمای دغدغههای اجتماعی جوانان». مطالعات فرهنگ ارتباطات. شماره 50.
- حسینی پاکدهی، علیرضا؛ حاج محمدی، مریم. (1389). «نوجوانان و تلفن همراه». فصلنامه علوم اجتماعی. شماره 55.
- خانیکی، هادی؛ بصیریان جهرمی، حسین. (1392). «کنشگری و قدرت در شبکههای اجتماعی مجازی: مطالعه کارکردهای فیسبوک در فضای واقعی». فصلنامه علوم اجتماعی. شماره 61.
- خادمی، حسن. (1388). «بررسی ویژگیهای پدیده اجتماعی موسیقی رپ فارسی و میزان محبوبیت و عمومیت آن در ایران با تأکید بر جوانان و نوجوانان 12 تا 29 ساله شهر تهران». مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 16.
- ذکایی، محمد سعید؛ ولیزاده، وحید. (1388). «فرهنگ جوانان و تلفن همراه». تحقیقات فرهنگی ایران. شماره 7.
- رسولزاده اقدم، صمد؛ عدلی پور، صمد و زینی وند، یوسف. (1391). «نگرش کاربران جوان ایرانی به شبکههای اجتماعی مجازی». مطالعات جامعهشناسی. شماره 16.
- رسولی، محمدرضا؛ بندگی منفرد، سعیده. (1393). «تحلیل مضامین فرهنگی و اجتماعی در شبکههای اجتماعی». مطالعات فرهنگ-ارتباطات. شماره 27.
- رشیدی، صادق؛ صبورنژاد، زهرا. (1394). «ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانه شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت (مطالعه موردی تصاویر منتشرشده در اینستاگرام الناز شاکر دوست)». مطالعات رسانههای نوین. شماره 3.
- راودراد، اعظم؛ گیشنیزجانی، گلنار. (1396). «گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام». مطالعات رسانههای نوین. شماره 10.
- سلطانی فر، محمد؛ بخشی، شیرزاد؛ فرامرزیانی، سعید. (1392). «بررسی تأثیرات شبکههای اجتماعی فیسبوک و توییتر بر گرایش اعضا به این شبکهها». پژوهشهای ارتباطی. شماره 92.
- شهابی، محمود؛ بیات، قدسی (1391). «اهداف و انگیزههای عضویت کاربران در شبکههای اجتماعی مجازی». مطالعات فرهنگ-ارتباطات. شماره 20.
- صمیم، رضا. (الف 1392). «مطالعه جامعهشناختی موسیقی مردمپسند: نگاهی به پیشینه تاریخی و رهیافتهای عمده نظری». جامعه، فرهنگ و رسانه. شماره 8.
- صمیم، رضا. (ب 1392). «نگاهی انتقادی به پیشینه داخلی مطالعه موسیقی مردمپسند: پژوهشی پیرامون امکان شکلگیری حوزه میان رشتههای مطالعات موسیقی مرد مپسند در ایران». هنرهای زیبا - هنرهای نمایشی و موسیقی. شماره 2.
- صمیم، رضا. (پ 1392). «فضای تولید موسیقی مردمپسند در ایران پژوهشی جامعهشناختی با استفاده از دادههای کیفی حاصل از پنج مصاحبه متمرکز». جامعهشناسی هنر و ادبیات. شماره 1.
- صمیم، رضا؛ قاسمی، وحید. (1388). «گرایش به مصرف گونههای موسیقی مردمپسند و میزان پرخاشگری در میان دانشجویان». فصلنامه تحقیقات فرهنگی. شماره 8.
- صمیم، رضا؛ فاطمی، ساسان. (1386). «پژوهش جامعهشناختی در باب مصرف موسیقایی در بین افرادی با پایگاه اجتماعی متفاوت (مطالعه موردی تهران)». هنرهای زیبا. شماره 32. 135..
- صمیم، رضا. (1393). «تبیین جامعهشناختی گرایش جوانان تهرانی به مصرف موسیقی مردمپسند بر اساس سن و جنس». شماره 9.
- ضیایی پرور، حمید؛ عقیلی، سید وحید. (1388). «بررسی نفوذ شبکههای اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی». رسانه. شماره 80.
- کاوسی، اسماعیل؛ کاظمی، حسنا. (1392). «بررسی تأثیرات شبکههای اجتماعی بر (تحکیم) سرمایه اجتماعی». روابط عمومی. شماره 86.
- کهن زاده، افشار؛ زمانی، زهرا. (1388). «جوانان و شکاف دیجیتالی با تأکید بر جوانان 15 تا 29 ساله شهر همدان در سال 1388». مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 16.
- طاهری کیا، حامد. (1391). «حلول شر در ابژههای فرهنگی: مطالعه موردی اینترنت در قالب شبکه اجتماعی فیسبوک». مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 29.
- عبداللهیان، حمد؛ زاهدی، محمدجواد و شیخ انصاری، مهین. (1392). «ارزیابی ساختار، کنشهای متقابل، گمنامی و بازنمایی خود در چهار شبکه اجتماعی مجازی». رسانه و فرهنگ. شماره 2.
- عبداللهی نژاد، علیرضا؛ قاسمی نژاد، ابوذر؛ صادقی، جواد. (1395). «رسانههای اجتماعی و مشارکت سیاسی در انتخابات (رابطه استفاده از فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام و مشارکت سیاسی دانشجویان در انتخابات هفتم اسفند 1394)». مطالعات رسانههای نوین. شماره 5.
- علیخواه، فردین. (1392). «پنداشت از موسیقی رپ (مطالعهای در بین طرفداران)»، جامعه پژوهشی فرهنگی. شماره 1.
- فرخ نیا، رحیم؛ لطفی، اعظم. (1390). «بررسی تأثیر فضای مجازی اینترنت بر مدگرایی». مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 22.
- قاسمی، وحید؛ عدلی پور، صمد؛ کیانپور، مسعود. (1391). «(تعامل در فضای مجازی شبکههای اجتماعی اینترنتی و تأثیر آن بر هویت دینی جوانان؛ مطالعه موردی فیسبوک و جوانان شهر اصفهان)». دین و ارتباطات. شماره 42.
- قاسمی، وحید؛ صمیم، رضا. (1388). «مطالعهای پیرامون رابطه قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی با استفاده از دادههایی در زمینه مصرف موسیقایی در شهر تهران». شماره 1 و 2. جامعهشناسی ایران.
- کوثری، مسعود؛ مهدی، محمد. (الف 1391). «نظریهسازی برای موسیقی زیرزمینی ایران)». تحقیقات فرهنگی ایران. شماره 2.
- کوثری، مسعود؛ مولایی، محمدمهدی. (ب 1391). «گونه شناسی گفتمانهای موسیقی رپ ایرانی – فارسی». مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 29.
- کوثری، مسعود؛ مولایی، محمدمهدی، (ج 1391). «روایتهای مردانگی در موسیقی رپ و چالش مردانگی هژمونیک». جامعهشناسی ایران. شماره 4.
- لهسایی زاده، عبدالعلی؛ زنجری، نسیبه؛ اسکندری پور، ابراهیم. (1388). «بازنمایی طبقات اجتماعی در موسیقی رپ اجتماعی ایران». فصلنامه علوم اجتماعی. شماره ۲۷.
- مهدیزاده، شراره؛ عبداللهی، الهه. (بیتا)، «بررسی رابطه میان نحوه استفاده از اینترنت و ماهواره با برگزاری روز دوستی (ولنتاین) در میان جوانان تهرانی)». مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 9.
- محسنی، منوچهر؛ دوران، بهزاد، سهرابی، محمدهادی. (1385). «بررسی اثرات استفاده از اینترنت بر انزوای اجتماعی کاربران اینترنت». مجله جامعهشناسی ایران. شماره 4.
- معینی، حسین؛ جامی پور، مونا؛ ابراهیمی دلاور، فاطمه. (1396). «تأثیر قابلیتهای تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام)». مدیریت بازرگانی. شماره 1.
- موسوی، سید کمالالدین؛ حدادی، فریده. (1390). «تحلیل مقایسهای سرمایه اجتماعی در جهان واقعی و در جهان مجازی». مجله جهانی رسانه، شماره 2.
- معمار، ثریا؛ عدلی پور، صمد و خاکسار، فائزه. (1391). «شبکههای اجتماعی مجازی و بحران هویت). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران. شماره 4.
- نوربخش، یونس؛ مولایی، محمدمهدی. (1391). «جهان - محلی شدن موسیقی: مضامین دینی در رپ ایرانی – فارسی». فصلنامه جهانی رسانه، شماره 13.
- نعامی، عبدالله؛ مشبکی، اصغر؛ آتیه کار، غلامرضا. (1395). «عوامل مؤثر در خریدهای لذت باور از راه اینستاگرام». تحقیقات بازاریابی نوین. شماره 21.
- Benjamin, Walter. (1969). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction, in Hannah Arendt (ed.), (Harry Zohn, trans), Illuminations(pp: 217-251). New York: Schocken Books.
- Campos, Ricardo, & Simões, José Alberto. (2014). “Digital Participation at the Margins: Online Circuits of Rap Music by Portuguese Afro Descendant Youth”. Young, No.1, PP: 87–106.
- Donald, James. (1999). “The city, the cinema: Modern spaces. In Chris Jenks (Ed.), Visual Culture” (pp.77-95), London: Rutledge.
- Foucault, Michel. (1995). “Discipline and punish”.(Alan Sheridan Trans.). New York: Vintage Books print.
- Foster, Hal. (1988). “Vision and Visuality”.United States of America: Bay Press.
- Marquard, Smith. (2008). “Visual Culture Studies: History, Theory, Practice”, In Marquard Smith (Ed.), Visual Culture Studies (pp. 1-17). Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Age publications.
- Mitchell, W.J.T. (2002). “Showing seeing: a critique of visual culture”, journal of visual culture, No.2, PP: 165-181.
- Mirzoeff, Nicholas. (2002). “Ther visual culture Reader”, New York: Routledge.
- Muñoz, José Esteban. (1996). ‘Ephemera as Evidence: Introductory Notes to Queer Acts’, Woman & Performance: A Journal of Feminist Theory, No.2, PP: 5–16.
- Rose, Gillian. (2002). “Visual Methodologies”, London. Thousand Oaks: New Delhi: SAGE Publications.
- Van Dijck, José, (2011), “You have one identity’: performing the self on Facebook and LinkedIn”. Media, Culture & Society, No.2, PP: 199-215.
- Waite, Catherine, & Bourke, Lisa. (2013). “Using the cyborg to re-think young people's uses of Facebook”. Sociology, No.0, PP: 1– 16.
- Zhao, Shanyang; Grasmuck, Sherri, & Martin, Jason. (2008). “Identity construction on Facebook: Digital empowerment in anchored relationships”. Computers in Human Behavior, No. 5, PP: 1816–1836.